00:00
00:00

Our goal is for Newgrounds to be ad free for everyone! Become a Supporter today and help make this dream a reality!

Valentines Day

Share Collapse

A short story of three shapes. I see this happen way too often on Valentines Day/Every day.

This is my first animation ever. Made in 2 hours! I decided to be really artsy and oddly deep with this one. Basically, the clothes are supposed to represent a deep personality, which is why the sphere has none. And the shapes are to represent matching personalities. There is a bit more related to it, but honestly, it would take forever to type, and I am lazy.

Link to YouTube video: http://www.youtube.com/wa tch?v=kXY4i4vrOR8

Log in / sign up to vote & review!

Newgrounds accounts are free and registered users see fewer ads!

Impressive for two hours for completion but it was still dull and boring..

BenoPope responds:

Cheers for the feedback. Do you have any clue as to how I could make it less boring?

Ace start, keep it up ;)

BenoPope responds:

Cheers random stranger who I definitely do not know! D:

Despite a lack of dialouge, you succeed in telling the story with the shape's emoticon things. For a first video, nice, keep it up.

BenoPope responds:

Thank you. It was just a little thing I was trying out. I am thinking of doing a few short comedy sketches with vocals, but I am keeping the more serious stuff dialogue-less. (if that is even a word..)

But, cheers for the feedback! Much appreciated! :)

Nifty way to tell the story. Also, I imagined the blue cube as a male. So him hooking up with the bearded guy made me lol.

BenoPope responds:

Haha. They were supposed to be sorta gender less. But I did intend the character by the tree to be female. :P The "beard" is supposed to be clothes. Kinda failed with the brightness there a little bit.

not bad for a first movie...keep it up, you'll do fine...i actually like the premise of the movie, very sweet

BenoPope responds:

Thanks, dude! I have been wanting to get into animation for a while now. And I just had an urge to make this. I kinda wanna stick with this sort of animation style, the whole shapes characters and things. Now that I know what I am doing I am gonna be adding in a lot more detail and story progression, etc.

But thanks loads for the feedback! :)