Be a Supporter!

Credits & Info

Uploaded
Apr 24, 2014 | 6:14 PM EDT
  • Daily 4th Place April 25, 2014

Related Stuff

If you liked this, check these out!


Medals

Log in to save your medals! Don't have an account? Create one for free!

Got A Sword! 5 Points Finders keepers
A Most Idiotic Death! 10 Points You jumped into the pit of nothingness and promptly killed yourself.. Yay!!
Axed! 10 Points An axe kick just so happened to land upon yo foe-head!
Failcore! 10 Points You failed and died in the first level.. dang man.
Got The Fire Gem! 10 Points You got special gem that gives your blade special fire powers and stuff
Got The Flame Sword! 10 Points The fire gem imbued new powers into your sword!
Got The Shot-Hook! 10 Points Well... you got the Shot-Hook..
Take The Plunge! 10 Points You jumped in the air gracefully and plunged into your enemy! Yay!
Chopped! 25 Points You done got guillotined! To death!
Counter Slash! 25 Points That dude was "slice!," but then, you were like, "SLASH-BAM-HAH!"
Electro-Kicked! 25 Points You got electrocuted AND kicked at the SAME TIME!! Woo Hoo!!
Fire Slash! 25 Points SHOOOOORRR-YYYYUKEN!!
Fire-Balled! 25 Points You were blown apart by a fiery fire-ball of doom and destruction!
First Slice! 25 Points You sliced the first enemy! "SLICE!"
Hook Attack! 25 Points The ol' kick-him-back-and-yank-his-head-off maneuver... A classic.
Impeccable Timing! 25 Points You raised up the platforms and successfully crossed over the gaping gap of death..
Scorpion Slash! 25 Points You were all like, "GET OVER HERE!!" -and then- "SLASH!!"
Spiked! 25 Points You jumped into the pit of spikes! And without prompt! Bravo!! A truly inspiring performance indeed!
Zombie Smashed! 25 Points You got your face smashed in by a zombe-stick! Oh noes!
The Ol' One-Two! 50 Points You slashed both of the zombie sticks!!
Master Of Combat! 100 Points You went toe-to-toe with the gold-masked enemy and defeated his every move! …most likely after many failed attempts, but still!

Author Comments

A fun point-n-click game that focuses on smooth fight animations and quick-time-events. There are a few "puzzles" to play through as well, but it's mostly a good 3 - 5 minute time killer that you should find entertaining (hopefully). I've also included medals/badges to earn.. so there's that.

Enjoy!!

- Eric, ESP Animation

Reviews


dachi10dachi10

Rated 5 / 5 stars 1 month ago

this game is awesome and it is fast too



DoubleMDoubleM

Rated 0 / 5 stars June 14, 2014

If I want some meaning less violence, I do not want to have to think about it to much. To much effort to be able to relax.



psolsapsolsa

Rated 4.5 / 5 stars June 14, 2014

i would do 5/5 stars but i cant press look out



Silver-wolf123Silver-wolf123

Rated 2.5 / 5 stars June 7, 2014

.............'_'
This game is hard to say.
For those people who says pls put in instructions he did say point-n-click game in the author's comment.
I think some sounds are from legend of zelda like the chest and the hookshot.
The music does indeed sucks. I guess i should be happy there's a mute button at least.
I think the sound that the stickman(hero)/enemies are really unneeded.
I think the hero should of at least shoot a fireball since the fire gem did say he can. unneeded if your not gonna make him throw a fireball.
still keep all items when you replay.
-i think needs to be added
A select level choice maybe since some medals needs you to die on certain level in case you forgot to get them
-maybe only one checkpoint. final level you die and have to shoot the gear again every time you die so maybe a checkpoint when your done with the gear.
-Story. yay i on a "adventure" and there is no story. maybe an ending too.
Story: Luigi a random guy who was minding his own business till suddenly he maybe receives a random note of a random challenge from a guy with a mask and also has the power of thunder asking for a duel or maybe a threatening letter idk. He gets this and reads this and now off to kill this man with a mask with thunder powers.
*slash* *Slash* *da da da daaaaaaa* (gets a new item) hyah hyah hyah
So finally the great luigi(hero) has slain the thunder man with his power making the hero of something......idk something like that.
idk.........but yeah....it was fun i'll admit.
i'll give it a average score



chaosbotchaosbot

Rated 0.5 / 5 stars May 26, 2014

No, its bad. It's a real shame because the animation / visual style is very good. But the music is horrid (I had to mute it - thankfully there is a mute button). And the idea of a quicktime puzzle game has not worked here - there is no consistency or logic to any of the "puzzles". Just a lot of trial and error, resulting in death, which once or twice might be funny, but after the umpteenth time is just plain boring / frustrating. The game does NOT feel epic at all.

You know what would have forgiven all this? If there had been an epic ending animation.

Oh yeah - and I have a hook shot, but I still have to jump over three fireballs before I can use it?? So lame.


People find this review helpful!