00:00
00:00
Newgrounds Background Image Theme

DepictionDip just joined the crew!

We need you on the team, too.

Support Newgrounds and get tons of perks for just $2.99!

Create a Free Account and then..

Become a Supporter!

Swedish People Club

119,922 Views | 2,933 Replies
New Topic

Response to Swedish People Club 2006-04-06 14:18:28


At 4/6/06 01:58 PM, Dark_Dennis92 wrote: Jaha, imorrn så är det Fredag och då så bär det av till min gamla hemvist Gotland och hälsa på gamla vänner :D

Kul! Hoppas att du får det trevligt. =)

Kommer tillbaks på söndag, förresten vad ska ni göra i påsk?

Hmmm, jag vet inte vad jag ska göra faktiskt. Får hoppas på nåt skoj dock. ;-)

Response to Swedish People Club 2006-04-06 14:44:49


At 4/6/06 01:58 PM, Dark_Dennis92 wrote: Kommer tillbaks på söndag, förresten vad ska ni göra i påsk?

Jag vet inte, vi har snackat lite om Skottland, men jag tror ingen orkar ta på sig ansvaret och ordna så att det blir något.

Jäklar, där förlorade jag chansen att vinna 600 spänn. Vi brukar vara tolv killar som lägger hundra spänn var, och spelar sedan sex serier bowling om dem. Vinnaren får hälften, och 2-3an får dela på resten. Förra månaden vann jag :) Nu blev jag typ, sexa.

Response to Swedish People Club 2006-04-06 15:04:32


At 4/6/06 02:44 PM, Frostbreath wrote: Förra månaden vann jag :) Nu blev jag typ, sexa.

Haha, tyvärr på den förlusten.

Fast egentligen var det bara bra; Om det är någon som förlorar hela tiden så vill de snart inte vara med. Och blir ni bara tre stycken och det är en som hela tiden vinner, så blir det ingen kvar.

Response to Swedish People Club 2006-04-06 15:21:16


At 4/6/06 03:04 PM, Andersson wrote: Fast egentligen var det bara bra; Om det är någon som förlorar hela tiden så vill de snart inte vara med. Och blir ni bara tre stycken och det är en som hela tiden vinner, så blir det ingen kvar.

Faktum är att det är cirka 30 som vill vara med, men man får kvala in på de tolv bästa platserna.

Jag fick för övrigt stryk av en 14 årig tjej :P

Response to Swedish People Club 2006-04-06 15:21:50


At 4/6/06 01:58 PM, Dark_Dennis92 wrote: Jaha, imorrn så är det Fredag och då så bär det av till min gamla hemvist Gotland och hälsa på gamla vänner :D
Kommer tillbaks på söndag, förresten vad ska ni göra i påsk?

jag har inte bestämt något ännu, kommer väl antagligen sitta och göra flash hela dagarna :P


Doors. You'll know when they're appropriate.

dA

BBS Signature

Response to Swedish People Club 2006-04-06 15:52:22


At 4/6/06 03:21 PM, Frostbreath wrote: Faktum är att det är cirka 30 som vill vara med, men man får kvala in på de tolv bästa platserna.

Aha, det låter ju bättre. =)

Jag fick för övrigt stryk av en 14 årig tjej :P

Haha, jo men du är ju 14 du med.

HAHA, skoja bara. Jag vet att du är 13. =)

Response to Swedish People Club 2006-04-07 16:14:10


LOV! Kan knappt fatta det =D

För att svara på frågan om vad vi ska göra under lovet så ska jag nog mest bara plugga, jag
har en låtsas-"exams" i maj och det gäller att plugga som fan nu - jag är t.o.m lite sen på det.

Annars så ska jag faktiskt fasta och så ska jag till kyrkan för en påskmässa vi katoliker brukar ha, där man välsignar påskmaten och bryter fastan =)

Någon fest blir väl också av, och så ska jag spendera lite tid med mina vänner också förstås ;-)

Response to Swedish People Club 2006-04-07 16:22:40


At 4/7/06 04:14 PM, Knudsen wrote: LOV! Kan knappt fatta det =D

Ja, det är fett soft! =)

För att svara på frågan om vad vi ska göra under lovet så ska jag nog mest bara plugga, jag har en låtsas-"exams" i maj och det gäller att plugga som fan nu - jag är t.o.m lite sen på det.

Ah, den där grejen du berättat om. Jobbigt. =/

Annars så ska jag faktiskt fasta och så ska jag till kyrkan för en påskmässa vi katoliker brukar ha, där man välsignar påskmaten och bryter fastan =)

Intressant. Vad tror du skulle hända ifall du inte fastade?

Response to Swedish People Club 2006-04-08 03:41:45


At 4/7/06 04:22 PM, Andersson wrote: Ja, det är fett soft! =)

Det sjuka är att sen är det knappt någon tid kvar till sommarlovet =)

Ah, den där grejen du berättat om. Jobbigt. =/

Jag kommer att dö.

Intressant. Vad tror du skulle hända ifall du inte fastade?

Jag skulle hamnat i helvetet såklart, vad annars?

Response to Swedish People Club 2006-04-08 06:38:16


At 4/8/06 03:41 AM, Knudsen wrote: Det sjuka är att sen är det knappt någon tid kvar till sommarlovet =)

Ja, det är vad som är det bästa med det! Tyvärr ligger det fortfarande snö på backen här. Snöade en massa förra veckan. =/

Jag skulle hamnat i helvetet såklart, vad annars?

Ingenting. Tror du seriöst att en högtid människorna kommit på är "Guds vilja"?

Lite elakt av honom att sända folk till helvetet för att de äter.

Response to Swedish People Club 2006-04-08 07:39:04


At 4/8/06 06:38 AM, Andersson wrote: Ingenting. Tror du seriöst att en högtid människorna kommit på är "Guds vilja"?

Lite elakt av honom att sända folk till helvetet för att de äter.

Nu gör du fel. Man ska inte blanda ihop religion och logik, det är två helt olika ting. Allt handlar om tro.

Response to Swedish People Club 2006-04-08 07:43:38


At 4/8/06 07:39 AM, Frostbreath wrote: Nu gör du fel. Man ska inte blanda ihop religion och logik, det är två helt olika ting. Allt handlar om tro.

Hahahahahahahaha. Sant. XD

Response to Swedish People Club 2006-04-08 08:48:18


At 4/8/06 07:39 AM, Frostbreath wrote: Nu gör du fel. Man ska inte blanda ihop religion och logik, det är två helt olika ting. Allt handlar om tro.

Jag citerar Douglas Adams och Liftarens guide till galaxen:

"Now it is such a bizarrely impossible coincidence that anything so mind-bogglingly useful could have evolved purely by chance that some thinkers have chosen to see it as a final and clinching proof of the nonexistence of God. The argument goes something like this:

"I refuse to prove that I exist," says God, "for proof denies faith, and without faith I am nothing."
"But," says Man, "the Babel fish is a dead giveaway, isn't it? It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so therefore, by your own arguments, you don't. QED."
"Oh dear," says God, "I hadn't though of that" and promptly vanishes in a puff of logic."

Response to Swedish People Club 2006-04-08 10:32:04


At 4/8/06 06:38 AM, Andersson wrote: Ingenting. Tror du seriöst att en högtid människorna kommit på är "Guds vilja"?

Lite elakt av honom att sända folk till helvetet för att de äter.

Oj, faktiskt lite förvånad över att du trodde att jag menade allvar =S

Vi tror inte på att högtider vi firar är Guds vilja - att vi fastar är för att visa vördnad och visa att vi inte glömmer bort det lidande vi tror att Guds son gick igenom för vår skull. Lite dumt av dig att dra sådana förhastade slutsatser som t.ex. att vi tror att det vi gör är Guds vilja =/

Så nej, vi tror inte på att vi hamnar i helvetet för att vi äter =P

Response to Swedish People Club 2006-04-08 10:38:15


At 4/8/06 10:32 AM, Knudsen wrote: Oj, faktiskt lite förvånad över att du trodde att jag menade allvar =S

Du ska bara veta all skit religösa kan påstå.

Lite dumt av dig att dra sådana förhastade slutsatser som t.ex. att vi tror att det vi gör är Guds vilja =/

Eftersom du sa att du skulle hamna i helvetet annars så antog jag att det var Guds vilja; det är ju knappast en människa som sänder dig till helvetet ifall du inte håller dig till "reglerna".

Så nej, vi tror inte på att vi hamnar i helvetet för att vi äter =P

Okej.

Response to Swedish People Club 2006-04-08 10:49:10


De religiösa vet inte om Gud finns, inte heller ateisterna eller vetenskapsmännen. Det enda vi kan komma överens om är att vi egentligen inte vet någonting.

Hm, borde byta min definition av mig själv från ateist till agnostiker.

Response to Swedish People Club 2006-04-08 11:11:28


Jag väljer bara att inte tro på någonting alls. För vad jag än väljer att tro på, så är sannolikheten mycket, mycket stor att jag har fel. Jag säger inte att Gud inte existerar, bara att chansen är så ofantligt liten.

Men.... när man fastar, blir det inte vanligt att folk lätt blir irriterade på varandra?

Response to Swedish People Club 2006-04-08 11:33:27


At 4/8/06 11:11 AM, Frostbreath wrote: Jag väljer bara att inte tro på någonting alls. Jag säger inte att Gud inte existerar, bara att chansen är så ofantligt liten.

Mmmm, samma här. Jag bryr mig inte om religion. Det är utdaterat för den delen också, om man vill vara påläst går inte religion ihop.

Folk får tro på vad faan de vill, så länge de inte stör mig. =)

Men.... när man fastar, blir det inte vanligt att folk lätt blir irriterade på varandra?

Haha, det bör vara så, fast religösa människor är froma som lamm.

Response to Swedish People Club 2006-04-09 05:14:52


At 4/8/06 11:11 AM, Frostbreath wrote: Men.... när man fastar, blir det inte vanligt att folk lätt blir irriterade på varandra?

Fastan i det här fallet, med en ack så sekulariserad Knudsen, innebär bara att hon inte äter kött och godis/chips osv på Långfredagen (långfredagen?). Visserligen kan det betyda att hon blir lite smått irriterad, men det tror jag inte. :)

At 4/8/06 11:33 AM, Andersson wrote: Mmmm, samma här. Jag bryr mig inte om religion. Det är utdaterat för den delen också, om man vill vara påläst går inte religion ihop.

Njaaaaa, nu gör du så igen. Som Frostbreath sa, logik och religion hör inte ihop. Det ena utesluter inte det andra.

Response to Swedish People Club 2006-04-09 05:28:29


Frostbreath blev du lika överraskad som jag över top 50 Saviours listan?

Jag hade fan inte sett den tidigare, 59:de plats. Fett nice. =)

Response to Swedish People Club 2006-04-09 08:56:28


At 4/9/06 05:14 AM, Asvegren wrote: Fastan i det här fallet, med en ack så sekulariserad Knudsen, innebär bara att hon inte äter kött och godis/chips osv på Långfredagen (långfredagen?).

Påskafton också, faktist - fast bara fram tills jag varit på mässan och vår korg med ägg har välsignats, sen är det fritt fram att vräka i sig allt man vill =)

Response to Swedish People Club 2006-04-09 09:24:43


Hvorfor er der ingen klub for danskere? :3

Response to Swedish People Club 2006-04-09 10:47:11


At 4/9/06 05:14 AM, Asvegren wrote: Fastan i det här fallet, med en ack så sekulariserad Knudsen, innebär bara att hon inte äter kött och godis/chips osv på Långfredagen (långfredagen?). Visserligen kan det betyda att hon blir lite smått irriterad, men det tror jag inte. :)

Haha, jag skulle aldrig kunna hålla mig lugn utan mat. Jag har svårt att hålla mig lugn även om jag har mat, när jag tänker efter. Som på bowlingmatchen idag. Jag blev så oerhört besviken och rosenrasande för att jag fick ett så dåligt snitt som 171 >:(

At 4/9/06 05:28 AM, Andersson wrote: Frostbreath blev du lika överraskad som jag över top 50 Saviours listan?

Jag är med på listan med väldigt aktiva när det gäller Wi/Ht?. Jag har sett alla sådana trådar. Jag kan lika gärna göra en länk till varje :)

B/P ranks 51+
Top 50 Protectors List
Top 50 Blammers List
Top Voting Power List
Top 10,000+ Exp / B-P / Post List (aka - The Pentalist)
The Top 500 Users Exp Wise
Top 2,000 Exp Users
The Top 100 Reviewers List
The Top 100 Responses List
Top 100 Posters List
NG Total Listing
Wi/Ht Regulars List (RCVL)
Where is/How to? Memberlist (Typ, det är ingen statistik)
Och sist men inte minst, den ökända The Thread Thread

At 4/9/06 09:09 AM, Dark_Dennis92 wrote: Jaha, tillbaks ifrån Gotland. Jag är iallafall glad att jag inte behövde trängas bland svettiga gamla gubbar för att åka med en båt-j*vel... Så om ni ska åka nånstans t.ex. till Gotland, åk flyg!

Meh, när jag tog båten fanns det iallfall enarmade banditer. och jag gick plus på ditvägen :) Förlorade allt på hemvägen, dock :(

På båten satt vi runt ett eget bord, så det var helt lugnt. Bortsett från skrikande spädbarn så var resan helt klart behaglig.

At 4/9/06 09:24 AM, MobilePhoneGlock wrote: Hvorfor er der ingen klub for danskere? :3

För att ni är alltför sällsynta.

At 4/9/06 10:05 AM, Dark_Dennis92 wrote: Det är samma sak för en tysk-språkig klubb, jag har försökt att starta 3 tysk-klubbar men alla låstes och togs bort av en anledning.

HAHAHA, hur smart är du om du inte fattar vad som är fel vid första tillfället som den låses?

Försök att starta en dansk klubb :)

Å herregud, nej. Det har försökts, men misslyckats grovt. Så nej, låt bli.

Response to Swedish People Club 2006-04-09 11:41:27


At 4/9/06 09:09 AM, Dark_Dennis92 wrote: Jaha, tillbaks ifrån Gotland. Jag är iallafall glad att jag inte behövde trängas bland svettiga gamla gubbar för att åka med en båt-j*vel...

Haha, hade du det kul då?

Fråga:
Varför ska man betala för att flyga för???

Jag flög hem ifrån Öland i somras. Jag kan inte minnas att det var trångt.

At 4/9/06 10:47 AM, Frostbreath wrote: blev så oerhört besviken och rosenrasande för att jag fick ett så dåligt snitt som 171 >:(

Hmmm, jag kan inte säkert säga ifall det är dåligt. Men jag antar att du har spelat en del också. =P

Jag är med på listan med väldigt aktiva när det gäller Wi/Ht?. Jag har sett alla sådana trådar. Jag kan lika gärna göra en länk till varje :)

Jo, jag har sett de flesta. Just den hade jag inte sett. Kull att någon tog ett nytt tag om den också; gfoxcooks lista var inte lika bra.

På båten satt vi runt ett eget bord, så det var helt lugnt. Bortsett från skrikande spädbarn så var resan helt klart behaglig.

Jo, jag tycker att båtresorna brukar vara sköna. Åkte "Destination Gotland" (Som den stora färjan heter) när vi drog på klassresa i sexan. Det var fett kul. Och så har jag åkt Finlandsfärjan en massa gånger. Inget att klaga på dem gångerna.

Response to Swedish People Club 2006-04-09 11:45:57


At 4/9/06 11:41 AM, Andersson wrote:
Jo, jag tycker att båtresorna brukar vara sköna.

Ja dom brukar vara rätt kul, jag ska åka till Åland på fredag, Ska spela bort alla mina pengar på enarmade banditer XD


Doors. You'll know when they're appropriate.

dA

BBS Signature

Response to Swedish People Club 2006-04-09 11:47:31


At 4/9/06 11:45 AM, PalmiZh wrote: Ja dom brukar vara rätt kul, jag ska åka till Åland på fredag, Ska spela bort alla mina pengar på enarmade banditer XD

Haha, lycka till med det då. Ålandsresorna brukar dock inte vara så långa. =(

Response to Swedish People Club 2006-04-09 16:06:18


At 4/9/06 10:47 AM, Frostbreath wrote: Jag blev så oerhört besviken och rosenrasande för att jag fick ett så dåligt snitt som 171 >:(

Hah, jag brukar bli glad om jag kommer upp i 100 :D

Response to Swedish People Club 2006-04-11 01:36:13


At 4/9/06 11:41 AM, Andersson wrote: Hmmm, jag kan inte säkert säga ifall det är dåligt. Men jag antar att du har spelat en del också. =P

man kan få 171 om man spärrar alla rutor utom två. Jag ska ta alla >:(

Jag är inne på mitt fjärde år som klubbspelare :)

Jo, jag har sett de flesta. Just den hade jag inte sett. Kull att någon tog ett nytt tag om den också; gfoxcooks lista var inte lika bra.

Den är nästan tre år gammal, också.

Jo, jag tycker att båtresorna brukar vara sköna. Åkte "Destination Gotland" (Som den stora färjan heter) när vi drog på klassresa i sexan. Det var fett kul. Och så har jag åkt Finlandsfärjan en massa gånger. Inget att klaga på dem gångerna.

Vad gjorde ni på Gotland då? När jag var där var det medeltidsvecka med tornerspel och en väldigt, väldigt stor marknad, där man kunde köpa allt från ett halsband till en maffig tve eggad yxa.

At 4/9/06 04:06 PM, Asvegren wrote: Hah, jag brukar bli glad om jag kommer upp i 100 :D

Då platsar du inte i min klubb. Som ska upplösas förresten, eftersom vi är så dåliga :D

Response to Swedish People Club 2006-04-11 05:41:43


At 4/11/06 01:36 AM, Frostbreath wrote: man kan få 171 om man spärrar alla rutor utom två. Jag ska ta alla >:(

Eh... okej. =)

Jag är inne på mitt fjärde år som klubbspelare :)

Ah, schysst. Hur mycket har bowlingen kostat förresten?

Den är nästan tre år gammal, också.

Ja, den hoppa fram från ingenstans. Aja, det är bara kul att se den. =]

Vad gjorde ni på Gotland då? När jag var där var det medeltidsvecka med tornerspel och en väldigt, väldigt stor marknad, där man kunde köpa allt från ett halsband till en maffig tve eggad yxa.

Heh, jag har aldrig åkt dit under medeltidsveckan men det låter kul.

Heh, vad vi gjorde på Gotland? ...Typ. Ja du. Vi cyklade till Fårö bland annat, men mestadels hittade väl lärarna på saker vi skulle göra som vi någorlunda följde.

Men man var ju ett par stycken som kände varandra bra, så det var fett kul. Kommer inte ihåg hur länge vi var där för att vara ärlig. XD

Response to Swedish People Club 2006-04-11 05:48:50


At 4/11/06 05:41 AM, Andersson wrote: Eh... okej. =)

Ja, jag ska ju bli A-lags spelare efter sommaren. I äh.... division tre...

Ah, schysst. Hur mycket har bowlingen kostat förresten?

Få se nu...

2 klot á 3500 kr
2 par skor á 1200
1 väska för 800 kr
Diverse klottvätt och fingerutrustning ca 300 kr.
Allt som allt - nästan 6000. och jag har vunnit 4000 i prispengar. Jag ligger back :O

Heh, jag har aldrig åkt dit under medeltidsveckan men det låter kul.

Det är det.

Heh, vad vi gjorde på Gotland? ...Typ. Ja du. Vi cyklade till Fårö bland annat, men mestadels hittade väl lärarna på saker vi skulle göra som vi någorlunda följde.

Ni cyklade och tittade på raukar? HAHA. men det gjorde ju jag med :P

Men man var ju ett par stycken som kände varandra bra, så det var fett kul. Kommer inte ihåg hur länge vi var där för att vara ärlig. XD

Tiden bara rusade förbi, antar jag. Heh, när jag bodde där skulle vi bo i en liten stuga vid kusten. Det var snarare en bajamaja. Allt, och jag menar ALLT vad gjort i plast. Till och med fönstrerna.