Be a Supporter!

The Rocket Jump Waltz

Download this song! Lights Expand Collapse

Credits & Info

Date
02/06/2009
File Info
Song
614.4 KB
40 sec
Score
4.45 / 5.00

Related Content

Heard in 1 Entry!


View all submissions featuring this audio file.

Licensing Terms

You may not use this work for commercial purposes without making specific arrangements with the artist UNLESS your work is a web-based game or animation, in which case you may use this freely.

Score:
Rated 4.45 / 5 stars
Plays & Downloads:
19,205 Plays | 1,205 Downloads
Share Links:
Genres:
Electronic - Video Game
Tags:
None

Author Comments

This one was a lot of fun to perform on my piano.
It's pretty simple, and short too, but I didn't want
to go to far away from the original, as I love this one.

Going back to TF2!
Enjoy.

Original composer: Valve
Original song: Rocket Jump Waltz

Reviews


JayblazerJayblazer

Rated 4.5 / 5 stars

omg

so awesome.. and with the drama


People find this review helpful!
Shirase responds:

It's not that dramatic, right?
But hey, thanks a lot, I'm glad you liked it.


1supersonicfan1supersonicfan

Rated 4.5 / 5 stars

Niiice.

Kinda downplays the drama of having a bunch of soldiers launching themselves into the air at you.


People find this review helpful!
Shirase responds:

Haha, those Soldiers... they'll always be there to explode you.
Thanks for passing by and listening.


MrEkoMrEko

Rated 5 / 5 stars

very good!

great work with the piano!
kinda imagined being in space and hearing this
would be very interesting


People find this review helpful!
Shirase responds:

In space? Haha, that's kinda original!
Thanks a lot for listening.


DaMuXDaMuX

Rated 5 / 5 stars

Great cover :D

The piano was almost perfectly real.
You should try using more reverb and make the volume of the notes lower and higher so it sounds like a real piano.
Also try to fill up the end a little more by using a last little comp so it doesn't stop directly.
You might not have understood what I've been trying to say, but atleast you could try to.

P.S. could you try making the main TF2 themesong?
Thanks anyways!
Great song!

~{MuX}~


People find this review helpful!
Shirase responds:

Hmm... from the reviews I read, I should really try to do a newer version!

When I played this, it was still on my old keyboard, it didn't care about how hard I hit the keys!
But you're also talking about some more reverb... (gonna need to buy a pedal, haha).

As for your request, I'll have to ask my friend, she has the ears, and I have the hands. By the main theme, you do talk about the theme we hear in the trailers, right?

Allright, thanks a lot for your review. I'll see what I can do.


JKMonkeyJKMonkey

Rated 4.5 / 5 stars

Great piano

Good job here man, really liked listening to this one. Though I must say that I really loved the piano here, it was very soft and well played, really made the song interesting to listen to, good job with that. The melody here was good as well, very soft and catchy, exactly how a melody to a Waltz should sound. The only hangup I had about this one would be that it was to short, I just would have liked some more length to the song to enjoy it more. Anyway you still did a great job, 5/5 from me, can't wait to hear more! :D


People find this review helpful!
Shirase responds:

Hello.

I see you like my piano sample!
Soon I'll get a new digital piano, I wonder how it'll sound, maybe I'll think about doing a new version of this cover, a bit longer, haha!

Thanks a lot for your kind words.