00:00
00:00
Newgrounds Background Image Theme

Kiler91 just joined the crew!

We need you on the team, too.

Support Newgrounds and get tons of perks for just $2.99!

Create a Free Account and then..

Become a Supporter!

Reviews for "Monster Frontier"

I remember playing Monster Arena when I was younger and loved it. Glad you made this game. :)

Well detailed game. The author has spend a lot of time working in this game and I think it surely pays. I would like the author to take the notice that the tutorial is convoluted. I mean, that it is hard to discern different things, like for example the meaning of TP, or the usefulness of AGI.

I recommend.

I really liked the game, since I personally like these monster trainer games. I think it was a little lame to be able to win the game easily, just by getting 100 tickets free by clicking the twitter button. It was really fun though and I enjoyed the amount of content in the game for what there was. I spent hours trying to beat it till the end there. There was also a few typos at the ending scene as well, and like others are saying the ending medal does not work.

LittleGiantWorld responds:

thank you, glad to know you like our game :)

This is my kind of game !!!! 10/10 would pay for!

Il cattivo: un mucchio di roba sembra incompleta, come il modo di aggiornamento abilità sfida che rimangono sempre le stesse, nonostante il livello di caratteri; i materiali necessari per la lavorazione (sempre le stesse proporzioni di tutti gli elementi); prossimo indifferenza statistiche di base tra i mostri.
Credo davvero che questo gioco può cambiare il suo livello di qualità sfruttando scenari della mappa ... come ora l'avanzamento è solo dritto senza controllo e anche il comando di attacco sembra non influenzare le battaglie (si potrebbe aggiungere così tanto le cose, come un sinistro / corsie di destra e gli ostacoli da evitare, si potrebbe anche mettere in movimento pre-battaglia lotta, solo spunti uh).
Nella battaglia: è inutile avere così tanti membri se il partito battaglia conta solo due e non c'è riserva disponibile dopo le sconfitte, per esempio, e non riesco a trovare l'utilità del pulsante di posizione dell'interruttore ancora.
Il buono: non avrei mai scritto così tanto se questo semplice gioco non mi aveva affascinato con i suoi disegni di carattere elegante e retrò rpg disegni complessivi, mi è piaciuta molto anche la musica che si adattano perfettamente e mi ricorda di giochi di ruolo ps1 vecchia scuola.
Ripeto che ha un grande potenziale nascosto che un giorno si potrebbe sbloccare per il sequel già aspettato;)
vote 5 / 5
stars 3,5 / 5