8 Bit D&D

Share Collapse

Author Comments

Inspired by 8-bit Theater, this is a flash based on the Dungeons and Dragons skit done by The Dead Ale Wives. During the credits, you can click on the names of the websites to visit them.

This Flash was created by Pyro
Wolf and Saber Wing, of Cyber Moon Studios. Check out our website!


WOW!! I hope 2 c more

That was awsome! Its funny cuz most of my gaming sessions r almost like that.

CyberMoonStudios responds:


That was great

If you ever get a chance you gotta make more about this.

CyberMoonStudios responds:

after my next project, but don't expect miracles because my drawn stuff usually gets blammed.

Hahaha, that was great!

Wow, that was pretty funny! Also, I'm ashamed to say this, but that flash was very true to D&D. I played three times before the game ended, and that was disturbingly accurate to our conversation, except After I went into the kictchen hollering for mountain dew, I searched the gutter for money before I got drunk. Please make some more for D&D, This was a riot!

CyberMoonStudios responds:

my next movie is going to be about yugioh.
i'll make another D&D after i'm done with that one.

OMG... This is front page worthy!

That had to have been the best flash I've seen on this site since One Ring To Rule ThemAll2! You captured the soul of D&D just... perfectly! What a week! First a Tolkien movie... now a D&D movie!

Being somewhat D&D obsessed I almost folded my colon laughing! SEQUEL! SEQUEL!!!

If you happen to hang out at the www.Wizards.com D&D message board PLEASE for the LOVE OF GOD post a link to this flash on there! Those people would just love this! If you want to post it on there but can't for some reason (ie. no account) just reply to this review or e-mail (andyman_rulz@hotmail.com) and ask me to.


CyberMoonStudios responds:

that's the first time someone told me that!

Very Funny

I bet thats what D&D consists of. D&D must be so damn boring. That was funny, very corny jokes in the flash, which make it funny.

There's some debate, but overall people find this review helpful
CyberMoonStudios responds:

i played it once.
it sucked.

Click on an icon to vote on this!

Credits & Info

4.27 / 5.00

Mar 23, 2003
7:12 PM EST
Comedy - Parody
  • Daily Feature March 23, 2003
  • Weekly 2nd Place March 25, 2003