Escape from CampHostility

Share Collapse

Author Comments

UPDATE ** 09/01/07 - Fixed a bunch of shit after months of neglect. lols.

This movie/interactive/whateve r-you-wanna-call it was more of an experiment than anything.
Originally, my idea was to just use a soundtrack i had used in a previous pico movie and try and do something totally different with it... which definately was challenging and im never doing again lol.
While I was at it I thought to myself why not mix interactive elements inside the movie, endurance type of 'games' where if you outlast it the movie continues if not then you are booted to a 'bad' ending. Thats where David aka TrueDarkness came into the mix and as a result you have this pseudo movie with game elements.. its an intruiging idea ill probably do in later movies at a grander scale. Major thanks to David for sharing in my vision and putting up with my crap.

It may be pico day for you guys but to me today will always be NENE DAY. because i love them yellow honeyssss.

Happy birthday Tomo.




its awsome she is trying to not get killed and in the end nene gets run over by a car

The second minigame...

I have never used the word FUCK so much in all my life.

People find this review helpful!

Pretty good.

The animation and art was awesome. I agree that the first time I played, the first game was impossible. Anyways great game.

P.S. I love you too.

killing bear

that makes me wanna try to kill the bear for killing them EVEN UBER
(even tohugh thats pico's enemie)
I WANNA KILL THAT BEAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yeah, I don't get what people are so whiny about?

It's really not that bad. It takes some skill, sure, but if your not good enough, that's your fault for sucking. I managed ok, havn't beat it, but I never beat games. I get distracted by food. Can't help it. Anyway, FANTASTIC graphics, smooth animation. (there were a couple spots where I think your volume consistency falters, but barely). Anyway, top notch. Definately one of the best.

Click on an icon to vote on this!

Credits & Info

3.85 / 5.00

Apr 30, 2007
7:10 PM EDT
Action - Other