00:00
00:00
Newgrounds Background Image Theme
Upgrade Your Account!

Hi! I’m here waving at you this week because we’re hoping to boost our Supporter count. When we removed most of the ads from NG in January, our goal was to hit 4,000 active Supporters in 2020. We’re making steady progress but are coming up about 300 people short! If you have $3 per month or $25 per year to spare, please consider becoming a Supporter today!

The Car Enthusiasts Club

93,780 Views | 739 Replies
New Topic Respond to this Topic

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-08-30 19:28:27


Alex Smolik = alive?!? Holy Shit dude! You remember me right? It's been fucking forever since I've seen you on here. Like 03. Haha. How've you been?

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-08-30 19:28:59


At 8/30/09 07:03 PM, alexsmolik wrote:
Where do you live?
I live in Paris.

Nice place. I visited Paris many years ago.

It's nice to have some supercars fan on NG!
Check out this matte black Lamborghini LP-640 with ... PINK INTERIOR!

Another damn nice car. I said it once in this club a long time ago, but you wasn't around - my father is a mechanic and made himself a Lamborghini Countach kit car. It's not the real thing, but it looks damn awesome. I'll see if i can find some pics a bit later.

Also, i think the best car i have seen in person on the road is the Mercedes McLaren when i visited Monaco a few years back.
Man that place was full of supercars. I saw Lamborghini's, Ferrari's, Porsche's driving around like they're normal cars out there!

The Car Enthusiasts Club

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-08-30 20:04:18


At 8/30/09 07:28 PM, michelinman wrote: Alex Smolik = alive?!? Holy Shit dude! You remember me right? It's been fucking forever since I've seen you on here. Like 03. Haha. How've you been?

Well pretty good I guess! I don't come to NG as much as I used to, like you noticed lol. I'm a law student now, 4th year, and it's kind of hard but meh. Lots of work, for an eventual lots of pay later! I got fat but lost it all and I'm feeling better than ever! =D

my father is a mechanic and made himself a Lamborghini Countach kit car. It's not the real thing, but it looks damn awesome. I'll see if i can find some pics a bit later.

I'd like to see what it looks like! :)

Man that place was full of supercars.

Like they say, in Monaco, Porsche is the poor's car! :)


I play lottery. I always lose.

LOOK at my CAR VIDEOS on YouTUBE !!

BBS Signature

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-08-30 20:08:16


At 8/30/09 08:04 PM, alexsmolik wrote: Well pretty good I guess! I don't come to NG as much as I used to, like you noticed lol. I'm a law student now, 4th year, and it's kind of hard but meh. Lots of work, for an eventual lots of pay later! I got fat but lost it all and I'm feeling better than ever! =D

Yeah I've been busy as shit most of the time lately too. I stopped coming for a few years after the OCP got locked because that was pretty much the best part about this site to me. Been doing the whole army thing lately. Haha. Lots of work for eventual lots of pay here too. Going to college in Reno once i get out, then get me one of those fat military contractor paychecks when i get out. :) You've got me looking through all my old posts from back then now. Haha.

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-08-31 19:55:50


Mercedes SLR mclaren 722 S. Pretty nice car.
There are two in the video : http://www.youtube.com/watch?v=jGngxbzY6 zs (one red, one white).
Hope you'll like my find! :)

The Car Enthusiasts Club


I play lottery. I always lose.

LOOK at my CAR VIDEOS on YouTUBE !!

BBS Signature

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-08-31 20:11:54


At 8/31/09 07:55 PM, alexsmolik wrote: Mercedes SLR mclaren 722 S. Pretty nice car.
There are two in the video : http://www.youtube.com/watch?v=jGngxbzY6 zs (one red, one white).
Hope you'll like my find! :)

:D Awesome car. The same i saw in Monaco.
You're lucky to see so many damn awesome cars around!

Oh yeah, do you drive yourself?

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-02 17:14:39


I'm going to a meet up with my old Z club tonight. There are sure to be lots of nice cars, and i'll be sure to take some pictures. More to come later.

Oh, I slapped an old Datsun badge on my cars deck lid the other day. Now it's the same as the 84 300zx's, that's it for my update.

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-04 13:29:10


At 8/31/09 08:11 PM, Life-Stream wrote: You're lucky to see so many damn awesome cars around!

Yes I kind of am... :)

Oh yeah, do you drive yourself?

No haha. I only ride a bike (which was stolen three days ago, by the way...)!! Kinda sucks.

You think I'm lucky ?

Wait until you see this ...


I play lottery. I always lose.

LOOK at my CAR VIDEOS on YouTUBE !!

BBS Signature

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-11 23:57:48


At 9/4/09 01:29 PM, alexsmolik wrote:
No haha. I only ride a bike (which was stolen three days ago, by the way...)!! Kinda sucks.

i feel ur pain... i feel ur pain!


End of Line.

BBS Signature

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-13 10:21:55


So yesterday i went to a race track a few hours from where i live. There were 4 races on. Mini Challenge, Seat Leon National Cup, National GT cup, Peugeot 207 National Cup. It was a pretty cool day, but without a doubt the highlight of the day was the GT race.

Tuned up Ferrari's battling it out with tuned up Lamborghini's, Porsche's and Aston Martins, all loud as hell - Awesome.

The Car Enthusiasts Club

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-17 22:08:21


At 9/13/09 10:21 AM, Life-Stream wrote:
Tuned up Ferrari's battling it out with tuned up Lamborghini's, Porsche's and Aston Martins, all loud as hell - Awesome.

BORING!!!!! hoveround championships way better!

The Car Enthusiasts Club


End of Line.

BBS Signature

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-18 06:27:34


At 9/17/09 10:08 PM, ghostxero wrote:
At 9/13/09 10:21 AM, Life-Stream wrote:
Tuned up Ferrari's battling it out with tuned up Lamborghini's, Porsche's and Aston Martins, all loud as hell - Awesome.
BORING!!!!! hoveround championships way better!

That... actually looks pretty fun. >_>

So then. I went, and helped my friend replace the fuel pump on his 85 Turbo Z yesterday. Let me tell you... that was a damn job, and a half considering the amount of actual "Work" we were doing. It took us literally all afternoon. (12:00 PM - 10:00 PM) Just absolutely NOTHING went right.
We got everything out all fine and good, but that's when the problems started. He supposedly knew a guy that had a replacement that he was going to give him. Well, we went and picked it up, only to discover that the guy had the damn thing in his trunk flying around for the last week, and a half, and it was completely useless. So we went to two different junkyards to try and harvest one from another Z or an Infinity J30. We ended up finding a Q45, and figgured it was worth a shot. We wasted about twenty minutes dropping the tank, and pulling out what turned out to be a completely, and obviously different pump. So we left, and went back to his house, and called up this guy Brody with a really sick 85 Turbo Z with a front mount intercooler, and lots of other nonsense like that. He has like four spare Z's just sitting around collecting dirt in his backyard, so we harvested one of them.
Well with new pump in hand, we went back to Gil's house, and proceeded upon the task of putting it in. WHOOO!!! Nothing wanted to fit right, and it took us six hours to finally get everything back together. Once we got it done, put some gas in the tank, and got the car started though, he called up his racing team, and we cruised around town for awhile, and hit up a Denny's around 11:00 with twelve sports cars.
It was pretty cool. I didn't have my camera though.

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-18 07:28:00


At 9/17/09 10:08 PM, ghostxero wrote: BORING!!!!! hoveround championships way better!

Mah, that looks like something a handicapped person would drive -_-

At 9/18/09 06:27 AM, TheFaces wrote: So then. I went, and helped my friend replace the fuel pump on his 85 Turbo Z yesterday.

Nice story.

twelve sports cars. It was pretty cool. I didn't have my camera though.

Now that's a shame.

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-18 19:46:44


At 9/18/09 07:28 AM, Life-Stream wrote:
At 9/18/09 06:27 AM, TheFaces wrote: So then. I went, and helped my friend replace the fuel pump on his 85 Turbo Z yesterday.
Nice story.

Thank You.

twelve sports cars. It was pretty cool. I didn't have my camera though.
Now that's a shame.

Yeah no kidding. There were SIX Z31's, Four Honda's (Two of which were EG hatch's), an 89' RX-7, and a red Mk-2 Supra.

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-18 21:34:59


none of those can take my stock 87 integra rs.......


End of Line.

BBS Signature

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-18 21:59:04


At 9/18/09 07:46 PM, TheFaces wrote: Yeah no kidding. There were SIX Z31's, Four Honda's (Two of which were EG hatch's), an 89' RX-7, and a red Mk-2 Supra.

Ohh...i like EG hatch's. The rest are nice too. But why all old versions?

At 9/18/09 09:34 PM, ghostxero wrote: none of those can take my stock 87 integra rs.......

I wouldn't be so sure....

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-18 23:18:14


At 9/18/09 09:59 PM, Life-Stream wrote:

At 9/18/09 09:34 PM, ghostxero wrote: none of those can take my stock 87 integra rs.......
I wouldn't be so sure....

dude screw you im running 4 turbos and a 300 shot nos system on oily slicks with no brakes and no seats to lighten it for speed, ibeat a bugatti veyron for slips but i didnt want it so i gave it to charity.....

all of this is true!


End of Line.

BBS Signature

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-19 07:29:23


At 9/18/09 11:18 PM, ghostxero wrote: dude screw you im running 4 turbos and a 300 shot nos system on oily slicks with no brakes and no seats to lighten it for speed, ibeat a bugatti veyron for slips but i didnt want it so i gave it to charity.....

all of this is true!

Ofcourse it is. We all believe you -_-

Serious talk now please?

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-19 11:22:05


ok ok, hahahaha, really do have an 87 acura integra though looking to ad turbo and ore a bit and what not....


End of Line.

BBS Signature

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-20 03:45:28


At 9/19/09 11:22 AM, ghostxero wrote: ok ok, hahahaha, really do have an 87 acura integra though looking to ad turbo and ore a bit and what not....

Well i'm glad you're being serious now. What engine? Is it a stickshift?

At 9/18/09 09:59 PM, Life-Stream wrote:
At 9/18/09 07:46 PM, TheFaces wrote: Yeah no kidding. There were SIX Z31's, Four Honda's (Two of which were EG hatch's), an 89' RX-7, and a red Mk-2 Supra.
Ohh...i like EG hatch's. The rest are nice too. But why all old versions?

They're all older cars because they're available, don't cost as much as newer ones, they're cheaper on insurance, and because Retro is where it's at, yo.

Also, just for reference, two of the Z31's run in the twelves, the other one runs 14's, and I don't know what my car will do in the quarter yet. (Oil leaks=No Track) The Rx-7 is in the mid 13's. The Supra hasn't been run yet, but it keeps up with the twelve second Z31's. And one of the EG's runs fourteens. The rest I don't know about.

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-20 08:23:20


At 9/20/09 03:45 AM, TheFaces wrote: Well i'm glad you're being serious now. What engine? Is it a stickshift?

When i buy my next car it has to be manual, i couldn't have an automatic car. I drove one of my dads automatic cars the other day, and i just didn't like it. The gear changes are slow, and never seem to change at the right time, or atleast when i would change. I've seen a few 300ZX's for sale, but they're autos, and i'd rather just keep looking for a manual.

They're all older cars because they're available, don't cost as much as newer ones, they're cheaper on insurance, and because Retro is where it's at, yo.

Ok, i get ya, money is an important factor. I thought maybe it was some sort of old-school car club you guys had going on or something.

Also, just for reference, two of the Z31's run in the twelves, the other one runs 14's, and I don't know what my car will do in the quarter yet. (Oil leaks=No Track) The Rx-7 is in the mid 13's. The Supra hasn't been run yet, but it keeps up with the twelve second Z31's. And one of the EG's runs fourteens. The rest I don't know about.

12 is pretty fast. I think my current car would take atleast 30 seconds to run a 1/4, lol.

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-20 10:58:44


At 9/20/09 03:45 AM, TheFaces wrote:
At 9/19/09 11:22 AM, ghostxero wrote: ok ok, hahahaha, really do have an 87 acura integra though looking to ad turbo and ore a bit and what not....
Well i'm glad you're being serious now. What engine? Is it a stickshift?

its the d16a1 motor, its a 5 speed manual, im looking to get a least 200-230 horses out of it, nothing crazy just nice and quick!


End of Line.

BBS Signature

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-20 11:02:07


At 9/20/09 10:58 AM, ghostxero wrote: im looking to get a least 200-230 horses out of it, nothing crazy just nice and quick!

How much does it have stock?

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-20 17:59:17


At 9/20/09 11:02 AM, Life-Stream wrote:
At 9/20/09 10:58 AM, ghostxero wrote: im looking to get a least 200-230 horses out of it, nothing crazy just nice and quick!
How much does it have stock?

I think right around 110hp, 100lb/ft. That's really NOT terrible, but it's going to take quite a bit of work to get upwards of 200-230 out of it, even with a turbo, and other basic mods. You MIGHT make 230 if you do the turbo build the right way, and run around 12 pounds of boost. You could probably amp it up to around 18 pounds, and make it to almost 300 though. That would get you terrible gas milage, and would put a lot of wear on your engine, so definitely get a boost controller that way you can set how much boost you want at a given time. The manual turn screw types are okay, but the electrical boost controllers are MUCH better.
I'm no expert on Honda's, but I still know quite a bit about them, and even more about cars in general, so if you have any questions feel free to ask here. I usually check back every couple of days, and the other guys seem to know their fair share too.

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-20 18:51:42


At 9/20/09 05:59 PM, TheFaces wrote:
At 9/20/09 11:02 AM, Life-Stream wrote:
At 9/20/09 10:58 AM, ghostxero wrote: im looking to get a least 200-230 horses out of it, nothing crazy just nice and quick!
How much does it have stock?
I think right around 110hp, 100lb/ft. That's really NOT terrible, but it's going to take quite a bit of work

dude ur awesome the stock is 113 apparently there are 2 versions one has the brown header and the other has the black header, the black header makes 118 stock while the brown makes 113, i have the corny brown one. and yeah i know it isnt bad...for 1987...but by todays terms i have a glorified john deere, hahaha, its a fun lil car though and its always been a dream to trick a car out, had an 87 wolfsburg jetta it was a 5 speed too....man that thing was stupid quick.


End of Line.

BBS Signature

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-21 12:53:32


Yeha living in Paris is Cool,living in london is even better (well almost that bugatti is ruined lol)

The Car Enthusiasts Club


lilcheeselad says: You can't blame EyeLovePoozy for being a douche, he can't help it.

BBS Signature

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-21 13:01:05


Common car lol

The Car Enthusiasts Club


lilcheeselad says: You can't blame EyeLovePoozy for being a douche, he can't help it.

BBS Signature

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-21 20:09:21


At 9/21/09 01:01 PM, cronic-22 wrote: Common car lol

Haha, cool. The best car i saw while living in London was probably either a Ferrari Testarossa, or a Lamborghini Diablo. That was years back though.....when the Diablo was the latest Lambo around.

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-22 04:13:59


At 9/21/09 08:09 PM, Life-Stream wrote:
At 9/21/09 01:01 PM, cronic-22 wrote: Common car lol
Haha, cool. The best car i saw while living in London was probably either a Ferrari Testarossa, or a Lamborghini Diablo. That was years back though.....when the Diablo was the latest Lambo around.

Oooohh... I LOVE the Testarossa. It's such an under-rated car.

The Car Enthusiasts Club

Response to The Car Enthusiasts Club 2009-09-22 06:49:33


At 9/22/09 04:13 AM, TheFaces wrote: Oooohh... I LOVE the Testarossa. It's such an under-rated car.

It is damn awesome. Maybe it does look a bit out dated now, in comparison with all the new supercars, but i guess that's part of it's beauty - that 80's look.