00:00
00:00
Newgrounds Background Image Theme

Our goal is for Newgrounds to be ad free for everyone! Become a Supporter today and help make this dream a reality!

Looking for a good guitarist...

2,820 Views | 39 Replies
New Topic Respond to this Topic

Looking for a good guitarist... 2008-04-10 13:35:41


So here's the deal. I've got this song called Loud Whispers that I've worked off and on with for the last few months. The truth is that I'm no wizard with the guitar. I'm still learning a whoooole lot.

My problem is this... this song needs finished and I've got zero time right now to get better with the guitar to do what I want. So, here's what I need:

I need someone who knows what the hell they're doing. Someone who can take an MP3 and lay a guitar track over it without it sounding like poo-poo and without it overpowering the song.

Obviously you'll be given credit for laying the guitar track on there.

Here's My shitty guitar version:
++ Loud Whispers ++

and here's the MP3 without the guitar on it:
++ loud Whispers ++ NO GUITAR HOBO VERSION

Feel free to be creative. Try something out. Anyone can give it a shot. feel free to send your submissions to jooshkemp@hotmail.com

This is for fun. I may use it in a future video, and if that's done you'll get credit as well.


BBS Signature

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-10 16:07:13


sounds quite good
i might try something on it

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-10 16:54:06


Ill try something :)

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-10 17:36:32


Hmm, I thought your guitar version sounded pretty decent actually. It seemed to go quite well with the tune. It's always fun to play on other peoples tracks, so I'll give it a shot.

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-10 19:53:05


Thanks guys. If anyone else wants to give it a shot, go for it.

I await excellent results.


BBS Signature

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-10 19:56:01


just stay more 10 minutes and i'll send you my version

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-10 20:05:35


At 4/10/08 07:56 PM, sorohanro wrote: just stay more 10 minutes and i'll send you my version

Sounds good. I'll be here a while.


BBS Signature

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-10 20:34:33


Here i put it on a file hosting service
i made some theme-kind of solo, the riff and some... other stuff
for downloading you'll have to wayt 10 seconds and then click on Descarca
the site is in romanian

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-10 21:06:52


At 4/10/08 08:34 PM, sorohanro wrote: Here i put it on a file hosting service
i made some theme-kind of solo, the riff and some... other stuff
for downloading you'll have to wayt 10 seconds and then click on Descarca
the site is in romanian

Holy shit... Dude, I love that Sweet reverb solo. Sounds pretty damn cool.

I want to hear some other submissions as well, but that's a great start. Honestly, work with it more. Damn do I like it, but I feel that the solo should wait until :32 to start. from 0"27 to -:32, leave the song with just the choir then start the solo when the beat kicks in.

Great start man. Seriously. I couldn't do this shit if someone were to pay me. I'm all keyboard fpr the most part.


BBS Signature

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-10 21:14:26


actually i'm a trumpet player (for real...)
guitar is just a hoby, but i got a new (3 monts ago, but still new...) guitar and i am preety excited about, so, i started practicing :D
anyway, tomorrow i'll go from town and after i'll come i have A LOT of work
i guess for now i'll let it like this and later i can send you guitars and you'll put those where you feel like
nice song ... got me inspired
congratulations

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-10 21:31:28


Sounds great man. Excellent guitar work for being a trumpet player.

I'm ok with the guitar, but I like to hear good stuff being done on this song.


BBS Signature

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-11 20:07:03


ok, a second version HERE
i think i got the structure you wanted

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-12 07:48:11


At 4/11/08 08:07 PM, sorohanro wrote: ok, a second version HERE
i think i got the structure you wanted

awesome man, really awesome. I look forward to see what others come up with.


BBS Signature

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-14 14:27:50


so ... i guess i'm the only one actually who was interested and really made something ...
too bad ... i was curious also what other people might do
and the answer is "waching TV"

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-14 18:59:28


I'm gonna have a go at it, too, but I probably won't be finished with it for the first couple of days. Just so you know that you're not the only one in here ;-)

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-14 23:03:51


Haha, yeah, it would be nice to hear some other ideas people would have. If anyone is curious, you're up against a great first submission. Seriously.


BBS Signature

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-15 05:50:15


Another basic question: are we allowed to add notes? This sounds like something I could do so much with to be honest. But if you want me to stick to your guitarish scores, no problem.

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-15 06:19:58


just guitar is all i'm lookin for. thanks.


BBS Signature

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-15 14:18:21


i added some notes, with guitar
_____________________________
btw, you can actually post it on your page already as "version two" or something

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-15 15:40:26


At 4/15/08 02:18 PM, sorohanro wrote: i added some notes, with guitar
_____________________________
btw, you can actually post it on your page already as "version two" or something

The plan is to release a pack once all submissions are in. I've got a few friends that are trying their hand at it too. However, I'm thinking you may need to do some guitar for me in the future regardless =)

I know you're good for it. haha.


BBS Signature

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-16 17:17:50


Just a quick note to say it will probably take a week for me to come up with something decent. Honestly, I'm afraid of just ruining the tune with whatever I put onto it, but I do know that if I try hard enough, something decent will come of it.

Just so you know
Cheers

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-16 22:16:49


At 4/16/08 05:17 PM, Hadriani wrote: Just a quick note to say it will probably take a week for me to come up with something decent. Honestly, I'm afraid of just ruining the tune with whatever I put onto it, but I do know that if I try hard enough, something decent will come of it.

Just so you know
Cheers

Hey, no rush. I was impressed that Sorohanro got it to me so fast. Tale your time though. I'm not going anywhere and neither is the song.

I look forward to your submission.


BBS Signature

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-17 06:05:58


i think i'll give it a try too

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-17 17:31:35


here it is I didn't fiddle too much with overdubs so it sounds a little crapy.

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-17 20:15:34


At 4/17/08 05:31 PM, laggy-luk wrote: here it is I didn't fiddle too much with overdubs so it sounds a little crapy.

I like the rhythm that you kept through the song. The lead was pretty damn cool too.

Like with Sorohanro, you should wait until after the choir finishes and the beat starts before you jump in. It gives each instrument its chance to shine.

Pretty awesome though. If you want, which I would like you to, fix it up until you're happy and I'll toss it into the downloadable pack I'll release on my webpage.

Each artist will be given credit.

Oh, yeah, I decided to have a downloadable Loud Whispers Pack that will include the original song and then each of your submissions along with it.

Again, just for fun.

Thanks for the submissions so far. They're great!


BBS Signature

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-18 11:35:47


cool thing happening here
@laggy-luk
you can check my Guitar Challenge also ;)

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-19 00:27:47


Hi! Dude, i'm gonna work on this a lil bit more, there are sum things I have to work....just for now i did some things and here is a lil vid of the end,
U like?
Cheers!
lsakdf;fub!!!!!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=jw9USJM2d zw

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-19 00:55:17


At 4/19/08 12:27 AM, mrdoosh wrote: Hi! Dude, i'm gonna work on this a lil bit more, there are sum things I have to work....just for now i did some things and here is a lil vid of the end,
U like?
Cheers!
lsakdf;fub!!!!!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=jw9USJM2d zw

Do me a favor? FINISH THIS =)

Seriously, take your time and make this shit happen. Pronto. You, sir, have solo'n skillz. I want to hear this completed.

Good work so far man. I'm likin it.


BBS Signature

Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-19 04:07:13


Response to Looking for a good guitarist... 2008-04-19 11:16:47


At 4/19/08 04:07 AM, laggy-luk wrote: my final version

Niiiice. I like the solo still a lot. Is there any way you can layer guitar on top of this version? The rhythm goes on a little too long without any melody to compliment it.

I'm liking it a lot. If you can add, please do it. If not, it's awesome enough to get tossed in this Loud Whispers Pack.

Thanks man. Awesome stuff.


BBS Signature