00:00
00:00
Newgrounds Background Image Theme

Our goal is for Newgrounds to be ad free for everyone! Become a Supporter today and help make this dream a reality!

Audio Portal Cleanup

459,771 Views | 4,629 Replies
New Topic Respond to this Topic

Response to Audio Portal Cleanup 2020-10-25 14:28:24



lol hi ._.

Response to Audio Portal Cleanup 2020-10-25 14:56:46


At 10/25/20 02:22 PM, Aidnic7 wrote: aaaaaaaaaaaa story of undertale: https://www.newgrounds.com/audio/listen/767752
At 10/25/20 02:27 PM, Aidnic7 wrote: casin https://www.newgrounds.com/audio/listen/813916
At 10/25/20 02:28 PM, Aidnic7 wrote: anotherfnaf https://www.newgrounds.com/audio/listen/968478


All taken care of...

Response to Audio Portal Cleanup 2020-10-26 17:09:17


ok this is literally just mk64 rainbow road. not a remaster.

  • Unpublished Submission

lol hi ._.

Response to Audio Portal Cleanup 2020-10-26 18:54:43


Killbot

  • Unpublished Submission

lol hi ._.

Response to Audio Portal Cleanup 2020-10-27 22:03:50


Original: https://www.youtube.com/watch?v=-LxAOvWHy7w


  • Unpublished Submission

Original: https://www.youtube.com/watch?v=ulfeM8JGq7s


  • Unpublished Submission

Original: https://www.youtube.com/watch?v=KvLTfX9WRNY


  • Unpublished Submission

Anime OST - IS THAT A MOTHERFUCKING JOJO'S REFERENCE?!? Opening 4 - Sono Chi no Kioku

https://www.youtube.com/watch?v=ZhoqRFOiOwo


  • Unpublished Submission

Anime OST - Naruto Shippuden Opening 1

https://www.youtube.com/watch?v=EBNl8bwdVcA



BBS Signature

Response to Audio Portal Cleanup 2020-10-28 13:48:31


At 10/26/20 05:09 PM, Aidnic7 wrote: ok this is literally just mk64 rainbow road. not a remaster.
https://www.newgrounds.com/audio/listen/119661


At 10/26/20 06:54 PM, Aidnic7 wrote: Killbot
https://www.newgrounds.com/audio/listen/972758


At 10/27/20 10:03 PM, Pokemonpoeguygcn wrote: https://www.newgrounds.com/audio/listen/974997
Original: https://www.youtube.com/watch?v=-LxAOvWHy7w

https://www.newgrounds.com/audio/listen/974983
Original: https://www.youtube.com/watch?v=ulfeM8JGq7s

https://www.newgrounds.com/audio/listen/974984
Original: https://www.youtube.com/watch?v=KvLTfX9WRNY

https://www.newgrounds.com/audio/listen/973952
Anime OST - IS THAT A MOTHERFUCKING JOJO'S REFERENCE?!? Opening 4 - Sono Chi no Kioku
https://www.youtube.com/watch?v=ZhoqRFOiOwo

https://www.newgrounds.com/audio/listen/974965
Anime OST - Naruto Shippuden Opening 1
https://www.youtube.com/watch?v=EBNl8bwdVcA


Got 'em. Thx!

Response to Audio Portal Cleanup 2020-10-30 18:24:27


  • Unpublished Submission


stolen: https://www.youtube.com/watch?v=StTqXEQ2l-Y

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-01 18:18:40 (edited 2020-11-01 18:19:18)


more stolen stuff, it seems (not 100% sure on the second one, i don't recognize it off the bat)


  • Unpublished Submission
  • Unpublished Submission

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-02 13:58:11


At 11/1/20 06:18 PM, MistyEntertainment wrote: more stolen stuff, it seems (not 100% sure on the second one, i don't recognize it off the bat)

https://www.newgrounds.com/audio/listen/972965
https://www.newgrounds.com/audio/listen/974645


Good catch. 2nd one was generic WIndows music "Mr. Scruff"


and gone

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 14:31:48


Howdy y'all, I'm rather new here and want to assist in making sure Newgrounds remains a great place!

I'll try to keep on a look out for anything stolen that I find!


BBS Signature

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 14:48:38


Can't tell if this is stolen or allowed, can someone help confirm?

  • Unpublished Submission

BBS Signature

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 15:34:31


At 11/5/20 02:48 PM, ChibiWilli wrote: Can't tell if this is stolen or allowed, can someone help confirm?


There have been one or two which were cool as they had enough originality. This may not fit that criteria.


Unfortunately, many folks have tried to upload FalseNoise's music enough that we have a running twitter DM about these things so it's an easy check. I'll look into it.



Audio Portal Moderator. Flag stolen content.

BBS Signature

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 15:41:07


At 11/5/20 03:34 PM, Peregrinus wrote:
At 11/5/20 02:48 PM, ChibiWilli wrote: Can't tell if this is stolen or allowed, can someone help confirm?
There have been one or two which were cool as they had enough originality. This may not fit that criteria.

Unfortunately, many folks have tried to upload FalseNoise's music enough that we have a running twitter DM about these things so it's an easy check. I'll look into it.


Thanks mate.



BBS Signature

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 18:32:40 (edited 2020-11-05 18:40:19)


Hey guys, so, there used to be a savantofficial account back in like 2014 and it got deleted but the songs are still there. I found royalty, 1997, and some others. PLEASE DON’T BAN THE SONGS THOUGH. It seems like a legit savantofficial account. Maybe someone could dm them on twitter if it is them because I don’t have twitter. Once again. To @BrokenDeck, @LexRodent, or other mods. PLEASE DONT DELETE THE SONGS JUST YET!!! it is weird that the account is gone but the songs are still there tho. Ngl.

Edit: frick it won’t let me put the link for royalty

royalty song id: 595727


lol hi ._.

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 19:55:11


Found a little sneaky one that got away with being up since august 18th of this year.

Legit just nightcore of lifelight from SSBU.

  • Unpublished Submission

BBS Signature

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 19:58:47


At 11/5/20 07:55 PM, ChibiWilli wrote: Found a little sneaky one that got away with being up since august 18th of this year.
Legit just nightcore of lifelight from SSBU.
https://www.newgrounds.com/audio/listen/957779

Damn, nice catch. I don't know a lot of the music that's popular with the kids who do this song theft, tbh. I usually get the obvious stuff.

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 20:00:52


At 11/5/20 07:58 PM, Seth wrote:
At 11/5/20 07:55 PM, ChibiWilli wrote: Found a little sneaky one that got away with being up since august 18th of this year.
Legit just nightcore of lifelight from SSBU.
https://www.newgrounds.com/audio/listen/957779
Damn, nice catch. I don't know a lot of the music that's popular with the kids who do this song theft, tbh. I usually get the obvious stuff.


Glad I could help!~


BBS Signature

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 20:01:03


At 11/5/20 07:58 PM, Seth wrote:
At 11/5/20 07:55 PM, ChibiWilli wrote: Found a little sneaky one that got away with being up since august 18th of this year.
Legit just nightcore of lifelight from SSBU.
https://www.newgrounds.com/audio/listen/957779
Damn, nice catch. I don't know a lot of the music that's popular with the kids who do this song theft, tbh. I usually get the obvious stuff.

He had a few others too... still researching them if you locate anything...

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 20:04:05 (edited 2020-11-05 20:22:02)


At 11/5/20 08:01 PM, Exedor wrote:
At 11/5/20 07:58 PM, Seth wrote:
At 11/5/20 07:55 PM, ChibiWilli wrote: Found a little sneaky one that got away with being up since august 18th of this year.
Legit just nightcore of lifelight from SSBU.
https://www.newgrounds.com/audio/listen/957779
Damn, nice catch. I don't know a lot of the music that's popular with the kids who do this song theft, tbh. I usually get the obvious stuff.
He had a few others too... still researching them if you locate anything...

I'm about to post a batch. Working on it in Keep to post it all at once.

Edit: fuck it, here are a few

Stolen:

  • Unpublished Submission

Original: https://youtu.be/f7P5Q2IIT4U

Stolen:

  • Unpublished Submission

Original: https://www.youtube.com/watch?v=xPsvsSqDUac

This one I'm not sure of. I'm fairly certain that it's a sped up track from @TheLivingTombstone, but that's a lot of music to go through. In any case, the sound quality is a dead giveaway that this is one of those YouTube to mp3 conversions

  • Unpublished Submission

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 22:05:05 (edited 2020-11-05 22:14:34)


I went down on a rabbit hole of stolen audio.


Stolen from Imagine Dragons "Bad "Liar":

  • Unpublished Submission

Author Comments: "Imagine Dragons gave me permission to use this song, because trust me" and "NOTE: This song will be used for an upcoming GD Insane Demon Megacollab"

yeah I don't think "trust me" is gonna cut it. Uploaded a song that he didn't own to use in Geometry Dash.

Audio Source: https://www.youtube.com/watch?v=NQAYb9ok4s0


This is just the audio of the opening of Kakegurui:

  • Unpublished Submission

Source: https://www.youtube.com/watch?v=KU3QM1pJffs


Original of this can be found on YouTube:

  • Unpublished Submission

Original: https://www.youtube.com/watch?v=rddxMpDR8OQ


This is the Japan 2008 Version (SE) of Caramelldansen:

  • Unpublished Submission

Original: https://www.youtube.com/watch?v=SeMXa5lBGYc


This is "What You Wanted" from OneRepublic:

  • Unpublished Submission

Audio Source: https://www.youtube.com/watch?v=p9LDnPyY9zA


I'm not so sure about this one if it is stolen. It says cover but it sounds like the original that has been edited a bit to me:

  • Unpublished Submission

Original: https://www.youtube.com/watch?v=pok8H_KF1FA


This one is a remix of "Bad Liar" from Imagine Dragons:

  • Unpublished Submission

Original: https://www.youtube.com/watch?v=I-QfPUz1es8

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 22:23:27


At 11/5/20 10:05 PM, Mikoma wrote: I went down on a rabbit hole of stolen audio.

Stolen from Imagine Dragons "Bad "Liar":
https://www.newgrounds.com/audio/listen/929292
Author Comments: "Imagine Dragons gave me permission to use this song, because trust me" and "NOTE: This song will be used for an upcoming GD Insane Demon Megacollab"
yeah I don't think "trust me" is gonna cut it. Uploaded a song that he didn't own to use in Geometry Dash.
Audio Source: https://www.youtube.com/watch?v=NQAYb9ok4s0

This is just the audio of the opening of Kakegurui:
https://www.newgrounds.com/audio/listen/977592
Source: https://www.youtube.com/watch?v=KU3QM1pJffs

Original of this can be found on YouTube:
https://www.newgrounds.com/audio/listen/977638
Original: https://www.youtube.com/watch?v=rddxMpDR8OQ

This is the Japan 2008 Version (SE) of Caramelldansen:
https://www.newgrounds.com/audio/listen/977714
Original: https://www.youtube.com/watch?v=SeMXa5lBGYc

This is "What You Wanted" from OneRepublic:
https://www.newgrounds.com/audio/listen/627945
Audio Source: https://www.youtube.com/watch?v=p9LDnPyY9zA

I'm not so sure about this one if it is stolen. It says cover but it sounds like the original that has been edited a bit to me:
https://www.newgrounds.com/audio/listen/977683
Original: https://www.youtube.com/watch?v=pok8H_KF1FA

This one is a remix of "Bad Liar" from Imagine Dragons:
https://www.newgrounds.com/audio/listen/858156
Original: https://www.youtube.com/watch?v=I-QfPUz1es8


Went ahead and blew the whistle on em all


BBS Signature

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 22:54:09


At 11/5/20 10:05 PM, Mikoma wrote: I went down on a rabbit hole of stolen audio.

Stolen from Imagine Dragons "Bad "Liar":
https://www.newgrounds.com/audio/listen/929292
Author Comments: "Imagine Dragons gave me permission to use this song, because trust me" and "NOTE: This song will be used for an upcoming GD Insane Demon Megacollab"
yeah I don't think "trust me" is gonna cut it. Uploaded a song that he didn't own to use in Geometry Dash.
Audio Source: https://www.youtube.com/watch?v=NQAYb9ok4s0

This is just the audio of the opening of Kakegurui:
https://www.newgrounds.com/audio/listen/977592
Source: https://www.youtube.com/watch?v=KU3QM1pJffs

Original of this can be found on YouTube:
https://www.newgrounds.com/audio/listen/977638
Original: https://www.youtube.com/watch?v=rddxMpDR8OQ

This is the Japan 2008 Version (SE) of Caramelldansen:
https://www.newgrounds.com/audio/listen/977714
Original: https://www.youtube.com/watch?v=SeMXa5lBGYc

This is "What You Wanted" from OneRepublic:
https://www.newgrounds.com/audio/listen/627945
Audio Source: https://www.youtube.com/watch?v=p9LDnPyY9zA

I'm not so sure about this one if it is stolen. It says cover but it sounds like the original that has been edited a bit to me:
https://www.newgrounds.com/audio/listen/977683
Original: https://www.youtube.com/watch?v=pok8H_KF1FA

This one is a remix of "Bad Liar" from Imagine Dragons:
https://www.newgrounds.com/audio/listen/858156
Original: https://www.youtube.com/watch?v=I-QfPUz1es8


lmaoooo carmelldansen


lol hi ._.

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 22:55:48


At 11/5/20 10:54 PM, Aidnic7 wrote: lmaoooo carmelldansen

Again?

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 22:57:59


At 11/5/20 10:55 PM, Seth wrote:
At 11/5/20 10:54 PM, Aidnic7 wrote: lmaoooo carmelldansen
Again?

hey Seth this song is gunnar olsmen the end is near. and you are a fan of them. what??? https://www.newgrounds.com/audio/listen/594002



lol hi ._.

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 23:05:36


At 11/5/20 10:57 PM, Aidnic7 wrote:
At 11/5/20 10:55 PM, Seth wrote:
At 11/5/20 10:54 PM, Aidnic7 wrote: lmaoooo carmelldansen
Again?
hey Seth this song is gunnar olsmen the end is near. and you are a fan of them. what??? https://www.newgrounds.com/audio/listen/594002

Wow, this dude's been stealing?

Well, that's great, how about a flag on that shit so mods can remove it?

Here's the YouTube link, since you couldn't be bothered https://youtu.be/owSJEDRbejI

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-05 23:34:40


At 11/5/20 10:54 PM, Aidnic7 wrote: lmaoooo carmelldansen

iu_190705_1094947.gif

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-06 00:12:09


Willing to bet this ain't allowed but I might be wrong.



BBS Signature

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-06 01:31:41


At 11/5/20 06:32 PM, Aidnic7 wrote: Hey guys, so, there used to be a savantofficial account back in like 2014 and it got deleted but the songs are still there. I found royalty, 1997, and some others. PLEASE DON’T BAN THE SONGS THOUGH. It seems like a legit savantofficial account. Maybe someone could dm them on twitter if it is them because I don’t have twitter. Once again. To @BrokenDeck, @LexRodent, or other mods. PLEASE DONT DELETE THE SONGS JUST YET!!! it is weird that the account is gone but the songs are still there tho. Ngl.
Edit: frick it won’t let me put the link for royalty
royalty song id: 595727


A ghost savant ? That's pretty strange.

How did you found about those tracks ?

Could you point me to some other IDs you are aware of ?


BBS Signature

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-06 07:47:48


At 11/6/20 01:31 AM, LexRodent wrote:
At 11/5/20 06:32 PM, Aidnic7 wrote: Hey guys, so, there used to be a savantofficial account back in like 2014 and it got deleted but the songs are still there. I found royalty, 1997, and some others. PLEASE DON’T BAN THE SONGS THOUGH. It seems like a legit savantofficial account. Maybe someone could dm them on twitter if it is them because I don’t have twitter. Once again. To @BrokenDeck, @LexRodent, or other mods. PLEASE DONT DELETE THE SONGS JUST YET!!! it is weird that the account is gone but the songs are still there tho. Ngl.
Edit: frick it won’t let me put the link for royalty
royalty song id: 595727
A ghost savant ? That's pretty strange.
How did you found about those tracks ?
Could you point me to some other IDs you are aware of ?

hmmm.... well i can only remember royalty off the top of my head. i found 1997. maybe look on geometry dash....

i think more savant songs are in the 603s-604s in ids. check them. also sorry @Seth i forgot to put a link my phone was on 1%.



lol hi ._.

Response to Audio Portal Cleanup 2020-11-07 19:46:10


At 11/5/20 11:05 PM, Seth wrote:
At 11/5/20 10:57 PM, Aidnic7 wrote:
At 11/5/20 10:55 PM, Seth wrote:
At 11/5/20 10:54 PM, Aidnic7 wrote: lmaoooo carmelldansen
Again?
hey Seth this song is gunnar olsmen the end is near. and you are a fan of them. what??? https://www.newgrounds.com/audio/listen/594002
Wow, this dude's been stealing?
Well, that's great, how about a flag on that shit so mods can remove it?
Here's the YouTube link, since you couldn't be bothered https://youtu.be/owSJEDRbejI

im just wondering what his track "NEBULA" is from because i liked that one the most



lol hi ._.