00:00
00:00

Animation Practice!?

125,851 Views | 1,060 Replies
New Topic Respond to this Topic

Response to Animation Practice!? 2010-12-26 01:34:43


At 12/25/10 11:27 PM, Quadkillz wrote: Just a test
DBZ style, very lame I know. It was for fun. And what can I say, I'm a sucker for dragonball!

I'm not sure I see what's going on?
Maybe it's just because I'm old and don't know DBZ..


Photographer - Digital Painter - Game Designer - Hawt Seckser

Response to Animation Practice!? 2010-12-26 09:47:06


At 12/26/10 01:34 AM, brettamatowski wrote: I'm not sure I see what's going on?
Maybe it's just because I'm old and don't know DBZ.

They are fighting, because in dragon ball Z they would do the kind of thing; two frame movements while in a fight(although not always).

Response to Animation Practice!? 2010-12-26 21:22:18


Exactly, It was kind of an in-joke if you're a fan of DBZ. I made it for myself though, I had no intention of anyone seeing that , haha.

Response to Animation Practice!? 2010-12-26 21:40:19


Oh so its DBZ time huh?

i was quickly testing if it was true some dbz fights have 2 frames

you know, there is hardly any info on how anime is done, id love to know these cheap tricks that look awesome and takes minimum time, any got any intresting stuff and links or something?


ama gon chill

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 01:13:50


I wish i knew how they made it.

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 01:25:48


Response to Animation Practice!? 2010-12-27 01:29:43


Nevermind, I'll post up something another time.

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 07:47:42


At 12/26/10 09:22 PM, Quadkillz wrote: It was kind of an 'in-joke' if you're a fan of DBZ. I made it for myself though, I had no intention of anyone seeing that , haha.

It seemed like it was kind of terrible to me..

At 12/26/10 09:40 PM, Sacros wrote: Oh so its DBZ time huh?

fuck no, if there is any more DBZ shit im going to kill somebody. Tip = Clouds aren't round, people aren't made out of sticks. The effort you've put into this looks extremely minimal.

you know, there is hardly any info on how anime is done, id love to know these cheap tricks that look awesome and takes minimum time, any got any intresting stuff and links or something?

I'm sure there is heaps of anime animation tutorials and guides and things like that. I'd say the problem is finding it because when you search anything anime related on the internet your flooded with tons of bad, shitty, clique drawings and hentai crap.

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 09:59:13


'cheap tricks that look awesome and takes minimum time'

I said earlier that this thread is not really a place for crits, rather 'practice'
Meaning, time spent becoming better, in this case, regarding animation.
The quote above is saddening in it's complete antithesis of what this thread
is about. That would be my crit

I suggest if it is imagined the point of DBZ is to spend 3 minutes making
something woefully rubbish then please start a thread possibly titled
'cheap shit no effort dbz anims'

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 10:24:22


As much as I love the art form, it is possible to take cartoon characters too seriously.


"Animation is not the art of drawings that move, but the art of movements that are drawn." -Norman McLaren

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 10:32:34


that would depend on their tone of voice Pbass

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 12:57:38


I'm not going to let one person dictate what type of anims are posted in the thread, therefore I think I'll make a few more just to spite you ;).

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 13:07:34


I kind of expected that

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 14:44:21


At 12/26/10 09:40 PM, Sacros wrote: you know, there is hardly any info on how anime is done, id love to know these cheap tricks that look awesome and takes minimum time, any got any intresting stuff and links or something?

Here's a link to the best tutorials on that topic.

Cheap Anime Tutorials

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 16:18:56


At 12/27/10 02:44 PM, Mexifry wrote:
At 12/26/10 09:40 PM, Sacros wrote: you know, there is hardly any info on how anime is done, id love to know these cheap tricks that look awesome and takes minimum time, any got any intresting stuff and links or something?
Here's a link to the best tutorials on that topic.

Cheap Anime Tutorials

dohohoho

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 18:24:45


actually i like hulalaos work a lot, even if he is a troll

At 12/27/10 07:47 AM, CloudEater wrote:
At 12/26/10 09:40 PM, Sacros wrote: Oh so its DBZ time huh?
fuck no, if there is any more DBZ shit im going to kill somebody. Tip = Clouds aren't round, people aren't made out of sticks. The effort you've put into this looks extremely minimal.

no shit, sherlock. Guess ill just spend a whole day drawing to perfection to test some movement then. Tip: stop being a fag.

@mickharris: keep you upper teeth static. Seriously, dont lecture ppl, you are annoying. Hey! you are supposed to be an animator, think you can make one of those anime fight loops? id really like you to make one, honestly!

Back to manga animation and fight scenes...well, ive tried searching youtube and google for how japanese do it or any reference but there was anything useful, id really like to know how those guys make their shit


ama gon chill

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 19:25:20


This thread has turned really gay you are all gay just stop posting terrible animations and lets get on with some actual practice m'kay.

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 19:45:04


^ Practice makes perfect. These little sketches, loops, rough drawings.. all of these matter.

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 19:51:36


At 12/27/10 07:45 PM, Quadkillz wrote: ^ Practice makes perfect. These little sketches, loops, rough drawings.. all of these matter.

It doesnt help if you arent even gonna try and just make a stick figure and then complain when people dont like it.

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 20:11:29


Haha! well mine actually took a few days to make ^_^ http://www.newgrounds.com/dump/item/6fd6 3297ea52539b2172dc70ef2c8aec It's a tribute you might say.

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 20:26:56


http://www.newgrounds.com/dump/item/9657 c646775b1791495817f37c927ec4

you didn't have to read the whole thgread to know I'm a douche... geez my being a
douche is just the tip of the iceberg

I think I got better with my latest fight sequence

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 20:29:46


Mick I don't think that animation you posted earlier very well justifies you calling the shots on what animation really is. the "Houses" or whatever that was. It looked like a bunch of cardboard cutouts.

Response to Animation Practice!? 2010-12-27 22:01:23


Great. this is the community we love, sorrounded by fags and douches. Specially mextrify who is probably made of pure crap. I feel just like home

This is dedicated to whoever said he didnt like stick figures nor DBZ

now cut the crap and keep postin doodles and practices


ama gon chill

Response to Animation Practice!? 2010-12-28 02:14:16


Haha, some practice examples were really nice. This practice was made some time ago. It's a skeleton for an animation I was trying to do.

Response to Animation Practice!? 2010-12-28 02:17:16


LOL

Trolls everywhere


Photographer - Digital Painter - Game Designer - Hawt Seckser

Response to Animation Practice!? 2010-12-28 10:51:31


At 12/27/10 08:29 PM, Quadkillz wrote: Mick I don't think that animation you posted earlier very well justifies you calling the shots on what animation really is. the "Houses" or whatever that was. It looked like a bunch of cardboard cutouts.

Mick has more right to say what animation is than anyone who has posted in this forum.

At 12/27/10 10:01 PM, Sacros wrote: Great. this is the community we love, sorrounded by fags and douches. Specially mextrify who is probably made of pure crap. I feel just like home

It's Mexifry, you should really just go and make your 'cheap shit no effort dbz anims' thread.

At 12/28/10 02:17 AM, brettamatowski wrote: LOL Trolls everywhere

lol idiot

Response to Animation Practice!? 2010-12-28 11:13:23


At 12/28/10 10:51 AM, CloudEater wrote: Mick has more right to say what animation is than anyone who has posted in this forum.

^This.

It's Mexifry, you should really just go and make your 'cheap shit no effort dbz anims' thread.

I wasn't aware most people though of me as a total asshole. :/
Maybe i should just troll less so when i want to give an actual critique people don't flip out, but meh its the internet.

Response to Animation Practice!? 2010-12-28 21:54:39


hey guys animation is supposed to be moving drawings, be it DBZ or stickmen. ITS ALL ANIMATION.

Response to Animation Practice!? 2010-12-28 23:35:11


At 12/28/10 09:54 PM, Kollskegg wrote: hey guys animation is supposed to be moving drawings, be it DBZ or stickmen. ITS ALL ANIMATION.

Sure its animation, but its not animation that's beneficial toward artistic growth.
IMO if you made something and you haven't learned from it, you are wasting your time.

Response to Animation Practice!? 2010-12-29 05:26:19


Going to find my tablet and make an animation...