Be a Supporter!

Credits & Info

Uploaded
Dec 30, 2014 | 6:20 PM EST
File Info
Song
2.2 MB
1 min 12 sec
Score
4.57 / 5.00

Related Content

Licensing Terms

Please contact me if you would like to use this in a project. We can discuss the details.

Score:
Rated 4.57 / 5 stars
Plays & Downloads:
1,514 Plays | 30 Downloads
Share Links:
Genres:
Metal, Rock - Pop
Tags:
None

Author Comments

Used FL text-to-speech, choirboy monotone and the granulizer to do vocals without having to sing it -- based.

Lyrics:

Little bird, little bird
Shit away
Little bird, little bird
Let it rain, let it rain

Let those purple anus veins
Carry that vanilla paste
Plop it on some poor guy's Chevrolet

(sorta a rip on this song https://www.youtube.com/watch?v=IrMpo0YDiDY)

Reviews


B-RadGfromOVB-RadGfromOV

Rated 5 / 5 stars

This go hard cuh. Bird don't fuck around.


phosphorusprocedure responds:

Yeah -- still a few bugs to work out with the approach, like dealing with consonants and whatnot, but it's a cool method. I'll keep messing around with it. Thanks for the review!


Keratz101Keratz101

Rated 3 / 5 stars

ehhh..... might want to work on the quality :)


phosphorusprocedure responds:

Yeah, the granulizer's got lots of weird artifacts when you change pitches too drastically. I personally dug the sound of it. By quality, you're talking about the "vocals", right? Not the keyboard?

Thanks for the review!


metroidfannumber1metroidfannumber1

Rated 4.5 / 5 stars

Is this pop? Hmm... I wouldn't have guessed that. I would have guessed that classic rock but without the typical instruments.


phosphorusprocedure responds:

I thought it was kinda pop-ish. If I added in some guitar, drums and bass I might've recategorized it as rock. Thin line between the two anyway...

Thanks for the review!