Be a Supporter!

Credits & Info

Uploaded
Sep 5, 2012 | 4:02 PM EDT
File Info
Song
3.5 MB
1 min 33 sec
Score
4.09 / 5.00

Related Content

Licensing Terms

You are free to copy, distribute and transmit this work under the following conditions:

Attribution:
You must give credit to the artist.
Noncommercial:
You may not use this work for commercial purposes.
No Derivative Works:
You may not alter, transform, or build upon this work.

*Please contact me if you would like to use this in a commercial project. We can discuss the details.

Score:
Rated 4.09 / 5 stars
Plays & Downloads:
1,345 Plays | 82 Downloads
Share Links:
Genres:
Metal, Rock - Heavy Metal
Tags:
metal

Author Comments

K here's a quick tonetest with my pod hd I got yesterday. I whipped this shit up real quick so sorry for the lack of dynamics on the drums. I like the tones so far for being my first rough batch of guitar and bass tones. They probably need some more work since I just got this thing lol. I will be posting some more tone tests and such soon. Let me know what you think!

-Jon

Reviews


LoneSaiyan115LoneSaiyan115

Rated 4.5 / 5 stars

The tone seems fine, like said below their isn't quiet enough umpf to it yet, but a good start

Also I like this riff, I'm hoping its gonna be fleshed out and be a part of something.

Keep it metal \m/



SchleifSchleif

Rated 5 / 5 stars

ooh, pod hd! i've been curious about that one. pretty raw, and indeed lacking that "meatiness" as pointed out. could be an issue with the mixing as well though, doesn't seem like you put as much effort into it as usual. well, it's just as a test, so that makes sense haha. but you definitely have a good foundation to work with here.



Bad-Man-IncorporatedBad-Man-Incorporated

Rated 5 / 5 stars

Kewl. Pod HD. NICE. Was gonna pick one up, but got the x3 live instead.
I like the tone, it just isn't "meat" enough. Seems like it is missing that kick to the throat you always deliver. But it is a great sound to start from for sure.

Cheers man, plus I sent you a nice Djenty tone to play with in your email. Just load in an empty channel with gearbox. :)



jaysummers759885jaysummers759885

Rated 4.5 / 5 stars

The compression on some parts kind of cuts and a little of the mix is battling each other there I think, anyway...

The guitar tone sounds more gainy, and to compare with your other recordings doesn't sound as clear, but still sounds great. That could be the mix.

The composition is awesome, but you already knew that. lol. Mind you man, I am limited in expertise in mixing, and having good drum samples. lol. I can't explain it, but your earlier recordings had more of a fuller sound strictly speaking on the guitar.

4.5/5

10/10

Can't wait to hear you new sound, and congratulations on the new gear. ^.^

~J


Metaljonus responds:

Yeah I agree! I did'nt really have a go at it with the mix and the tone is still in the works. but more tone tests will be conducted so keep an eye out for that.


supermario456supermario456

Rated 5 / 5 stars

Amazing. Your Heavy Metal songs rock! XD


Metaljonus responds:

\m/ Thanks!