Scoundrel - Dureagon

Share Download this song

Author Comments

Gonna start my new project soon. Just gotta make some coffee and whatnot.


My gosh....

I've known of you before but it wasn't until now that I really started checking out your work. Amazing, and this to be one of my favorites.

Characteristics I like here:
1. The intro where everything is filtered out. There's something about it with that bassiness that really makes it nice to ease on into the beat.
2. That elec piano or rhodes that gives the track a sort devious quality. It really works well in contrast of the bass in the background. I also like when the notes are played sort of "mushed together" at around 0:13 and occasionally throughout.
3. YOUR DRUMS ARE ALWAYS SO F*CKIN CRISPY!! It's really that snare that gets me. It's like 3 slaps in the face...if that doesn't sound to weird lol. It's just nice sounding.
4. Nice classical sounding outro...however I personally don't care for the sudden cut at the end...but it's not like it's distracting.


DJDureagon responds:

I didnt think people would like this one. Kinda like Potpourri. I appreciate all the feedback.These samples were super sick so i had to use them. They do most of the work. There's a certain sound that i have only achieved with a couple songs i've ever made. I think my next project will be my most diverse offering ever so keep a look out for it. Drop those hot tracks, we all look forward to it.


Dark weed came to me. Awesome beat man!!! specialy drums))) so nice to me

DJDureagon responds:

If i can do anything right. I try my best with the drums. I can't get that kick to really thump though. In time.

Ghoulish! im diggin this

I always need a big ol' mug of coffee when making music. Anyways, this is sick as its layered perfectly. Keep up the amazing work.
The samples(?) are a beauty

I can almost imagine an odd/twisted story being spit to this.
Much Love
-Bagoly Hip-Hop Music

DJDureagon responds:

Its a bit spooky now isnt it? i think. Whatever, Thanks for the support. Keep spitting that hot fire.


Makes me wish I could rap...Good work dude, and good luck with the new project.

DJDureagon responds:

You can rap! You gotta believe!

Damn your good

Makes me want to actually take time on my beats now, good job :)

DJDureagon responds:

Thanks dude.

Click on an icon to vote on this!

Credits & Info


4.36 / 5.00

Dec 17, 2011
4:04 AM EST
Hip Hop - Olskool
File Info
1.4 MB
1 min 1 sec

Licensing Terms

Please contact me if you would like to use this in a project. We can discuss the details.