00:00
00:00

Big up to Soul-Farstrider, our latest supporter!

We're 14 people from our target today. Why don't you be one of them?

You can support NG too and get tons of perks for just $2.99.

Create a Free Account and then..

Become a Supporter!

First Song I Made in FL

Download this song!

Author Comments

A lot of my friends/People I know are just starting out in FL.. and I'm listening to their first songs.. so just uploading this to let them hear my first song haha :P ( I know it isn't good but please don't 0 vote lol )

Reviews


Great sounds!!

The sound has some good sounds to it, but I can tell that this is your first. The song isn't very organized. The introduction of certain instruments could be smoother, like at 1:32. You need to have some kind of a plan when you write stuff. Individualy, this all sounds good, but together, it just doesn't connect.

I would recommend working on each "theme" seperately. see how you can expand each of them, creating a climax and a narrative with each one. You could then combine them later, just make sure you have good transitions, or an solo instrument that carries through most of it to help tie it together.

Hope that helped! If you want, feel free to check out my channel. :)


Dj-ReVeRsE responds:

Yeah, I Used the demo version for this.. so I wasn't allowed to save it... so I made it all in one session .. Wish I was allowed to save it.. + I made this 2 years ago.. my music is a lot better now... thanks for the review though :D


wow

I am loving this XD
Gonna check out some more of your stuff now...


Dj-ReVeRsE responds:

thanks lol :P!


This song entrains we me so much :'D

you need to work on your mixing :P If you're not sure what that means, its making sure all the sounds are at the right levels. So there is no frequency overlapping.

Try adding some cymbals in there, and a snare! The melodies are good though man. Keep at it and you'll go far. No one is born amazing at producing, its just the people who keep practising :)

-EoE-


Dj-ReVeRsE responds:

Yeah I made this with Fl9 Demo like 2 years ago lol I have better stuff on my account now. Infact I've made a new account .. sadly I don't have this .flp anymore.. I liked the melody lol :( I would love to remake it xD..


Yer best work ever

Lol I like the powerful kick :T Love you Ryan yah wee smelly <3


Dj-ReVeRsE responds:

Lol! the kick is so shit xD.. It sounds like the old demo kick.. but somehow worse qaulity.. Oh well :P ..

Click on an icon to vote on this!

Credits & Info

Dj-ReVeRsE
Author

Listens
736
Downloads
34
Votes
36
Score
4.49 / 5.00

Uploaded
Nov 15, 2011
2:12 PM EST
Genre
Dance
File Info
Song
8.5 MB
3 min 44 sec

Licensing Terms

Please contact me if you would like to use this in a project. We can discuss the details.