00:00
00:00
Newgrounds Background Image Theme

Good Morning {durn}

Share Download this song

Author Comments

Hello and happy weekend to y'all. :)

It's been almost two months since my last release. I have been relaxing up at the cottage on the weekends and not been focusing on my personal tunes as often as I'd like. So it brings me great happiness to have finally finished this piece.

Created entirely in Propellerheads Record+Reason. It's a soulful, happy melody with a nice housey backbeat. I put it under New Wave because, well... it's not really house or trance or pop... it's a mix of new and old - I dunno what to classify my music as anymore. :d

Regardless, it's an excellent song to wake up to in the mornings which is why I titled it as such. :) Been putting it on when I wake up every day this week and it's definitely put a smile on my face and a spring in my step. I hope it does the same for you. :)

As usual, please rate / review / enjoy! :D

Log in / sign up to vote & review!

Newgrounds accounts are free and registered users see fewer ads!

Lovely song.

But I doubt I'll ever wake up to it.
I'd just keep sleeping. Then miss work. Then get fired. Then lose my car. Then lose my house. Then hunt you down.

So, thanks, but I knidly reject your offer of listening to this lovely song in the morning, and will use my extremely loud and violent alarm clock. :P

durn responds:

Hahaha, sleeping in and missing work -IS- a good morning, though! ;) lol. If you can afford to, I guess. :d

Keep on alarm-clockin' it up and listening to this in the evening instead then! :P Thanks Travis. :)

Good job

I like the review below me

durn responds:

Thanks and I agree.

Nice Song!

Well balanced, nicely put together, professional! What I like is that it does not sound too artificial, too synthetic!
Have you tried to remix 80s music???

durn responds:

Working on my first ever remix right now, actually. Signed up for a beatport remix competition. :) Will link to it on my profile once I've submitted it. Thanks for the review, Senteami. :D

Outstanding!

This piece of music is so nice I had to include it in my game Purple Trouble :)

durn responds:

heheh, yeah, I had fun playin' your game, ozdy. :) Thanks for the use & credit!

Most relaxing song ive heard so far

on Newgrounds...

in the world... i don't care.

Soothes me after about 20 reveiws for techno :O

durn responds:

Haha, excellent. :) The song's definitely intended to help relax and forget worries. Glad it worked for ya! :D

Credits & Info

durn
Author

Listens
20,415
Faves:
157
Downloads
2,644
Votes
109
Score
4.61 / 5.00

Uploaded
Jun 11, 2010
5:49 PM EDT
Genre
New Wave
File Info
Song
3.6 MB
3 min 53 sec

Licensing Terms

Please contact me if you would like to use this in a project. We can discuss the details.