00:00
00:00

Big up to Orochii, our latest supporter!

We're 11 people from our target today. Why don't you be one of them?

You can support NG too and get tons of perks for just $2.99.

Create a Free Account and then..

Become a Supporter!

Sungazer (OM)

Download this song!

Author Comments

EDIT:

MELODIC TRANCE LOVER?

==> CHECK THIS ;)
http://itunes.apple.com/W ebObjects/MZStore.woa/wa/
viewAlbum?i=302881580&id=
302881543&s=143446

(remove the spaces.)

================

Kris - Sungazer (Original Mix)
While watching the sun, you realize you can make your dreams come true.

Enjoy the song!
The track is fairly progressive so u might wanna skip a minute or 2 if you don't like long intros.

Info
=====
0:00 Drum intro for mixing purposes.
-- Layered & mod'ed some drumsamples , sliced a loop. I'm happy with the result!

0:30 Added a sub and an arp bass.
--Worked pretty long on the bass patterns.

1:47 Pad breakdown
-- Pad is a layer

2:15 Pluck breakdown -- this element is new for me, hope it worked out!
--The pluck is a layered and filtered arp part. Not a blatant preset!

2:43 Anticlimax, unsure about it
--Might change it, what do u think about it?

3:01 Melody part yay!!
--Perhaps a tad too repeative ? Lemme know.

5:02 Drum outro
--yarr

Reviews


nice job!

ive noticed your music has been getting continualy better and this one is awsome!good job continualy addign more instraments/beats wile it was still nice and smooth along with all the beats being related


People find this review helpful!

nice!!! (only too repetive)

i love it... but its too repetive for me
i would prefere a version with more changes or it has to be smaller
too long drum intros/outros yust bores me (aspecialy if it has both in the same song...)
but i love the calm style and the nice melody!!!! so i hope you make more like this one!!! (only less repetive i hope :P)
and i guess i got to check your songs again, because i only know your older ReMotion style songs

btw... do you have a shorter version of this song???
if you do then where can i find it? i would deffenitle download it then


People find this review helpful!

Brilliant, Mate!

Dude, you are a brill tune maker indeed. I got this track off F-777, and it was a brill choice. Somehow, this reminds me of ATB 9pm (Till I Come) mixed with William Orbits Adagio of Strings. Well done!


People find this review helpful!
Kr1z responds:

Thx for the review bro ^^


My Favourite Song Till Now

Hei my friend.. this one is marvelous.
Really.. i keep on listenin it always.
Bass is awesome, chords as well.
The more i listen to it the more i fall in love with it :|

If just it would be shorter...
THE BEST SONG


People find this review helpful!
Kr1z responds:

Thanks man!


Heeeey..

Impressive progressive trance mix!

Jesus does this remind me of a tune back in 2000... made by aurora?

Love every part...

Teck071


People find this review helpful!
Kr1z responds:

Hey thanks for the review :)
I have no clue about the aurora tune :) Similarities are coincidence :$

Btw I just checked ur stuff and that's some serious skills u have there :O

Cheers, Kris

Click on an icon to vote on this!

Credits & Info

Kr1z
Author

Listens
24,023
Downloads
1,614
Votes
676
Score
4.31 / 5.00

Uploaded
May 20, 2009
7:14 AM EDT
Genre
Trance
File Info
Song
7.6 MB
6 min 37 sec

Licensing Terms

Please contact me if you would like to use this in a project. We can discuss the details.