00:00
00:00

Age of Empires IV Theme

Download this song!

Author Comments

This is a tribute (sorta) to the Age of Empires series. I used a picture showing a possible fourth and fith AOE for inspiration (Just google age of empires 4 and you should see it). The fourth AOE game would possibly be a modern warfare kind of game. I tried to make the music fit that theme, and I think it worked out pretty well.

No midi files used :)

Feel free to comment.

Reviews


Omg!

I love it. Though I doubt a 4th or even a 5th AoE is coming out, this variation to the theme is awesome. Doesn't seem like a modern warfare though, more WWII funeral music. Keep it up!


EagleGuard responds:

Haha, thanks man. And thanks for the review!


nostalgic and awesome

i do beleive AOE should have this song in it, AOE2 opened up a whole new can of whoop-ass, AOE4/5 should just flat out pwn everything if its made like the other ones


EagleGuard responds:

Thanks, and yeah, I agree :p


awesome

sounds just like it


EagleGuard responds:

Thanks :p


Awesome :D

Really has the Age Of Empires feel in it, nice variation in the piece :D


People find this review helpful!

Good

It was pretty good - my only complaint is that the whole thing just seems like a build up, and that it should become more epic or something around :34


People find this review helpful!
EagleGuard responds:

Hmm... ok, I'll try to make my songs more "epic" in the future ;)

Click on an icon to vote on this!

Credits & Info

EagleGuard
Author

Listens
4,462
Downloads
201
Votes
179
Score
4.35 / 5.00

Uploaded
Apr 29, 2009
1:02 PM EDT
Genre
Video Game
File Info
Song
1.6 MB
1 min 9 sec

Licensing Terms

You are free to copy, distribute and transmit this work under the following conditions:

Attribution:
You must give credit to the artist.
Noncommercial:
You may not use this work for commercial purposes. *
Share Alike:
If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting creation only under a license identical to this one.

*Please contact me if you would like to use this in a commercial project. We can discuss the details.

** Cover / remake of a third-party piece.
Excercise caution when using it, refer to author comments / contact the author for details.