00:00
00:00

We're grateful to Soul-Farstrider, our latest supporter!

We're 14 people from our target today. Why don't you be one of them?

You can support NG too and get tons of perks for just $2.99.

Create a Free Account and then..

Become a Supporter!

Zelda Windmill remix

Download this song!

Author Comments

Nice techno beat of a windmill.

Reviews


Wow! Sooo Great!

I thought i was the only 1 who thought this song was really "DEEP" and soulfull
hehe, until i had it stuck in my mind for no reason today, i got it inserted into my mind when i was thinking about time/ existence/ consciousness / life
back when i played zelda i remembered when i first heard that song, i thought WOW! this must be a very important part of the game, just a windmill....

i remember i had link just sit still in that windmill & i heard the song SOOO many times repeat over and over, probably an hour.

did the developers of zelda first make this song? it seems like it must be ancient and a real part of our human collective consciousness.

it really speaks to the soul, the original song, and you really extremely made it do so in this remix , MAJOR MUNDO KUDOS to you sir!!

i especially love seeing the badger badger badger badger mushrooom mushroom ooooo a snaaakke visualization to this song, Thats sooo great
hhaha i remember that flash, i had it run till the sound ran out, i didnt watch it the whole time, i was modding Morrowind hahaaha.

this song (or at least the original) seems to have some sort of magical essence to it, as if it holds the key to all the secrets humans have the urge to divulge, like the meaning of life, the begining of the universe and so on... i wonder what it is that makes it feel that way, maybe it does...

hahaha and now i find myself typing as much and as long as possible so i have a reason to continue listening to this song xD
definately downloading this and it'll be added to my playlist, & imma put it many many times in there so it repeats such a looooooong time.

hahahaha okay, 2442 characters remaining, haha now 2406 xD 2398 xD

it is very hypnotic, haha i bet no1 reads this whole thing xD 2326 characters now;
2305 left. hehehehehe

2132. & sorry to the rules for repeating the remaining characters, but i think in this case it shall be exempt, the pure soulful, hypnotic nature of this piece is extremely great and for me to place this, shows how much I adore this music,
i keep typing to listen to this over and over when i can just DL it xD hahahaha

anyway...
THANKS AGAIN FOR THIS GREEEAAAATT MUSIC!!! imma have to take another psylocybin journey some time in my future & listen to this, its very superb!

1800.


People find this review helpful!

Pretty Good

I liked it. It wasn't 'oh my god guys-listen to this', but it was good. I like the three part thing to it. The ending was kinda abrupt for how the mood was at the end. I'd say soften and draw it out a bit more. But that's just me! Kudos!



kool

Gives me that old zelda feeling @_@ nice.


People find this review helpful!

wtf?

ok... you said techno, i come here, and it's the song of storms changed around with 2 or 3 different instrument samples?! there's not even a BEAT! how in FUCK's name is this techno?!
Now don't get me wrong, the song wasn't bad, but it's just not techno, no offense.


People find this review helpful!

I love this! Truly amazing, Techno is so great!

I'm a fan of zelda and I do remember this... In fact I had wished there was a song out there that had to do with that sound. It's so great, thank you for making my day... VIVA LA TECHNO!


People find this review helpful!

Click on an icon to vote on this!

Credits & Info

Brink44
Author

Listens
2,872
Downloads
651
Votes
28
Score
4.12 / 5.00

Uploaded
Nov 25, 2004
2:43 AM EST
Genre
Techno
File Info
Song
2.4 MB
3 min 1 sec

Licensing Terms

Please contact me if you would like to use this in a project. We can discuss the details.