00:00
00:00

Big thanks to Zooloo75, our latest supporter!

We're 15 people from our target today. Why don't you be one of them?

You can support NG too and get tons of perks for just $2.99.

Create a Free Account and then..

Become a Supporter!

JOTS - Canon Metal

Download this song!

Author Comments

Canon has always been one of my favorite songs to play, so I got the backing track and layed out some tasty solos. Some solos are harmonized, others improvised. Any guitar parts that you don't recognize from the original are me making it up on the spot. Enjoy

If you want to use this, feel free, but give credit and advertise my link! www.myspace.com/jonofthes hred (Jon Of The Shred is all one word)

Reviews


Mattrach vs. JOTS

aside from Mattrach's numerous versions, this is my favorite take on canon. I'm wondering what it would sound like if you hadn't used the backing track tho... anyway, good song and mad props on your guitar skills.



high quality,good

But it peaks weird at points, main drawback, also its kind of Dragonfarce sounding, change the tone of the guitar. If your gonna play neo-classical you wanna sound like everyone else, or have totally unique sound, not like Dragonfarts. Good work though. Listen to my cover if you want to hear how to really ruint his song, lol mine is HORRID! 5/5


People find this review helpful!

HOORAY FOR NON-STOLEN WORK!!!

Not only am I givig you a 10 for not stealing work, but I'm giving you a 10 also cuz you roxxorz soxxorz dood. I liked this work, and especially for the fact that it was not stolen!


People find this review helpful!
JonOfTheShred responds:

Technically this is a pretty stolen song. The backing track is not me at all, and the only real difference in this as opposed to the free backing track and Jerry C original is some improvisational differences in some of the solos. But in my description I made it clear I was only playing the lead guitar, lead guitar overdubs for the improvised parts, and a few rhythms here and there.


this would be impossible on guitar hero

just sayin lol

great job I thought this piece was a very original cover I love the original song and this just makes me love it more!



Really good

Yeah a really good song, and I like this cover, but I think some bits are played slightly off.

Keep up the good work, though.


People find this review helpful!

Click on an icon to vote on this!

Credits & Info


Uploaded
Apr 6, 2008
1:59 PM EDT
File Info
Song
7.6 MB
5 min 32 sec
Score
4.06 / 5.00

Licensing Terms

Please contact me if you would like to use this in a project. We can discuss the details.