Be a Supporter!

Dreamtides

Score:
rated 3.45 / 5 stars
Views:
1,149 Views
Share Links:
Genre:
Other
Tags:
love
dreams
beautiful
boat

Credits & Info

Uploaded
Jun 11, 2015 | 12:16 PM EDT

If you liked this, check these out!


Author Comments

It started off with a small idea for a 30 second animation, but for some reason I thought it was possible to expand it a lot more seeing this is my first short animation containing my doodles and sketches from my personal sketchbooks i fill the pages up with drawings and notes!

I collected some scanned images of my sketches and tried to figure out a story behind these sketches and use them for a 'cut-out' animation. I had a lot of fun experimenting with this whole idea

Took me 4 weeks to make this that included rough storyboarding, narrative writing for a storyline, scanning pages from my sketchbooks and editing the sketches on Photoshop, drawing props with some textures on Photoshop and Flash CS6, and of course animating in general.

Hope you enjoy watching this guys and girls :)

Braeden (SnowyBangers)

MY YOUTUBE CHANNEL:
https://www.youtube.com/user/SnowyBangers/videos

MY TWITTER:
https://twitter.com/snowybangers

MY TUMBLR:
http://snowybangers.tumblr.com/

Reviews


Aleksandr12Aleksandr12

Rated 3.5 / 5 stars

Despite the atrocious art style, I kinda of liked this.
My song "Destiny" played at the beginning of the animation fit in well, and the other song "Dreamology" fits well.

I'll give it a 3.5 because I for some reason quite enjoyed it, it seemed kind of like it was meant to be
bad to go for an "Ironic Modern Art" kind of sense. Oh well, it was still awful to look at, but at the same
time pleasing to look at? It's hard to explain, but I liked this.


SnowyBangers responds:

Thank-you for your amazing observation on the art-style :) yeah they're nothing but rough doodle sketches brought to life :P

I'm glad you found your amazing song fitting for this animation! :D


malkivanmalkivan

Rated 4.5 / 5 stars

Wow,if you do it how stop motion whit paper combination meybee can be more increible just like this,is dont bad idea of animation,and can eplore more type of dreams,how chaotic dreams or hevenly dreams.


SnowyBangers responds:

ooh stop motion with paper drawings would be a challenge for me to try out haha. thats a nice idea actually :D

Yeah i like exploring types of dreams. I did actually animate a crappy flash based on a surreal dream i had years ago that was set in a kiddy indoor playground centre with some thugs included, but I never got around to uploading it as it was very mediocre with the animation itself haha!.

cheers for the nice review dude :)


patricklibertypatrickliberty

Rated 4.5 / 5 stars

interesting, i'd like to see more of your work very soon :-)


SnowyBangers responds:

There will be more soon, don't you worry ;)


RasgrizRasgriz

Rated 2.5 / 5 stars

...I don't know what to vote on this.
I was interested to find out where the tale went, and the music was pretty nice.
But on the other hand, the animation and drawing were just execrably bad.
I ... ...
Here, have a two point five, I guess?


People find this review helpful!

DavidtheHammerDavidtheHammer

Rated 4 / 5 stars

The Art Style is rather... Unique, looks Crappy, but... It has that Special Style to it
The animation was mostly paper and background effects which in some cases, doesn't mix well
Sounds Were Good and the Music was Fitting, I loved it, but you could use some improvement with Mixing Animation Styles into a unified Art


SnowyBangers responds:

Yeah I did throw various art forms into the one piece, flash drawn objects mixed with photoshopped scanned sketch images.

I honestly need to pick one 'art-form' only next time haha.

thank-you for your feedback mate! :)