Be a Supporter!

Credits & Info

Uploaded
Dec 16, 2010 | 1:04 PM EST
  • Daily 2nd Place December 17, 2010

If you liked this, check these out!


Plenty more like this here!


Author Comments

Hey NG,

EDIT: Front page! Thanks for the Love! Some people are complaining about a lag issue and I think it's graphics card related. I've watched it on several computers and haven't had an issue so I don't know WTF is up with that one. Damn you Flash!

Made this one this week to do some test with lighting and camera movement/focus in After Effects. Still some issues to work out, like the feet being able to touch the floor without going through it, but overall I'm pretty happy.

Sit back, relax, and enjoy this little Holiday short.

-Jon
-Appsro

Reviews


MinatoArisatoMinatoArisato

Rated 4 / 5 stars December 20, 2010

Nice details

That's what I like about NG, you get to see things you might not find on your own. I didn't find it overly funny or anything. But I liked the snow effect and how nice the shadows and background looked. There's more to a movie than just it's dialogue.


People find this review helpful!

XyresicXyresic

Rated 5 / 5 stars December 20, 2010

Hahaha!

"Hmm... drunk ass elf." That just made the film, the way Santa just shrugs it off and goes back to sleep while Ms Claus is just thinking "What the fuck..."

Oh and if you're looking at something in a different window while this is playing it will lag but the sound will continue so it ends up becoming out of sync. That's what happened to me anyway.


People find this review helpful!

MordozMordoz

Rated 4 / 5 stars December 20, 2010

Could have done somuch more with this

I dunno, its a start, i'd say. Missing a lot. Random drunk encounter. Like most others. No actual humor (unless you really get a kick out of the typical college drink-babble singing..eh gets old fast) and clumsy animation.

Not sure why there was any issue of foot through floor. That's usually a 3D animation issue. not flash. Usually that's easy to avoid...hm...guess it depends on the software..maybe using crappy or difficult program dunno. (was this made in Toon boom? in that case I totally understand the floor collision problems. But even that can be resolved with a little research and work)

Either way,not terribly interesting or funny unless you add more, or allow an actual storyline to be there, like before he was drunk. What lead up to it? Maybe he never got drunk before and the other elves put him up to it and tricked im..finding hes a light weight? Then this is the result as seen here.

Or perhaps hes been addicted and was before sneaking around drinking but on this holiday season, let loose and drank much more than usual. It may be fun and entertaining to see him sneaking booze into various elf-related items ordinarily meant for Xmas purpose, slowly getting so drunk hes doing it half-assed, even to the point of laughing as he he'd stuff in plain sight to the annoyed looks of everyone. Some funny there I'm sure. I'm sure you can think of something better.

I'm just saying you can really make this shine if you added more to it to give it something for a viewer to latch onto. As it is, it's like a small clip from family guy or something. Which in itself could possibly be good for a laugh, but its been done so many times the shine has worn off. Yeah humor is tough and everyone is a critic. I give this a high score because of the fact that you put real work into this, made him sing and obviously choreographed his drunken steps all over the place. So in putting real effort into this and avoiding many of the newbie mistakes has earned you higher score than the usual. (BIG points for not making this a stick flash lol)


People find this review helpful!

nirvana8994nirvana8994

Rated 5 / 5 stars December 19, 2010

"Genuinely funny"

Genuinely funny, this ones a fav



AsakunAsakun

Rated 4 / 5 stars December 19, 2010

desyncs

the sound and video desyncs


People find this review helpful!