Be a Supporter!

Credits & Info

Aug 24, 2008 | 2:43 PM EDT
  • Daily 2nd Place August 25, 2008

If you liked this, check these out!

Author Comments

The Newgrounds Helpful Guide is a quiz that tests your knowledge of rules and regulations for the site. It also gives you a detalied score for how good a Newgrounder you are and where you stand. And be sure to check out the explanations at the end!

Questions/Idea by Fro
Game by Sispri

I really enjoyed making this and I hope you enjoy it too.

Review it too, I'll respond. <3

Oh and if you want, please recommend this for the Newgrounds collection. Thanks. :)

[NOTE] You may also like this. /portal/view/457377 (take out any space in URL)



Rated 4.5 / 5 stars


im a sucky newgrounder i got 25 but good job

Sispri responds:

Haha thanks.


Rated 2.5 / 5 stars


I agree with "fish1892" it was good but it could have been a heaps better.

Sispri responds:

Eh, I wasn't really focusing on graphical design this time, more or less, content "meat" and actionscript practice.


Rated 4.5 / 5 stars

pretty nice!

Gotta 23 oh yeah.Don't know what i learned but fun.

Sispri responds:

You're a reg at least, hehe.


Rated 5 / 5 stars

i got 33

a mod? wow
i really don't think of become a mod in any site. specially in newgrounds
i like this quiz and give me motivation to help newgrounds to become
a better site to help flash artist and musicians
thanks man.

nice music btw
incredible style (newgrounds style :D)
looking forward for you

sorry for my english it isn't my main language


People find this review helpful!
Sispri responds:

Heh, keep up the good work towards mod then, lol.


Rated 0.5 / 5 stars

how do i use newgrounds?

if you hadnt made this really helpful guide i would never know how to use newgrounds!! it was so nice of you to make this, it is after all, something that has NEVER been done before!!

sacasem aside thoughg! this is terrible and baaaad, the best thing about your flash here is the music lmao! awful layout, terrible scoring system

you need to improve on actionsctipr make a game fun and not just a shit load of questions based on the faq and a score system where yOU HAVE TO READ WHAT YOU GOT!! YOU CANT EVEN MAKE IT SHOW WHAT THEY GOT LMAO!

if (score==0){
} else if (score==5){

something like dat i thinkkk

Sispri responds:

Oh lmao, I guess.