Be a Supporter!

Super Mario bros Z ep 6

Score:
rated 4.37 / 5 stars
Views:
3,480,884 Views
Share Links:
Genre:
Action
Tags:
mario
sprites
sonic
smbz

Credits & Info

Uploaded
May 27, 2007 | 9:46 AM EDT
  • Frontpaged May 29, 2007
  • Daily Feature May 28, 2007
  • Weekly 2nd Place May 30, 2007

If you liked this, check these out!


Plenty more like this here!


Author Comments

[UPDATE] Added some invisible buttons during the movie to change the quality, just in case you have a slow computer.
Also. I've fixed the problems with lagging, so now you can all watch the episode at the speed it was originally intended to be viewed. Enjoy. =D

Thanks for Daily 1st, Weekly second and Front page again everybody. ^^

Another 3 months down the road. Another episode of SMBZ.
Only this time... IT'S OVER SIXTEEN THHHHOOOOOUUUUUUUSSSSSSSS AAAAAAAAAANNNNNNNNDDDD!

Yup, you read right. I found a way around the 16k frame limit on flash. (At least I hope I have >.> ).
But if anyone spots any: glitches, faulty buttons etc. Please let me know.
Anywho. Stop reading this and enjoy the next action packed installment of SUPER MARIO BROS Z!!!

Reviews


CinderblockCinderblock

Rated 5 / 5 stars

I'm speechless.

This is too damn awesome.



MaggoTEMan666MaggoTEMan666

Rated 5 / 5 stars

Holy Hell! this is pure GOLD!

right from the git-go it's pure action

best fight scenes in the series so far

it's cool how there were audio clips from DBZ just to make it feel more real

9 fatalites in the extreme battles

keep the SMBZ coming!

if i could rate this from 0-5 i'd give it a 10



FlamingGamerFlamingGamer

Rated 5 / 5 stars

An I thought today was going to be bad.

I loved it. It hit the dragonball style perfect. Well expect that now they would wait 8 months to start a new season instead.



HellbusterHellbuster

Rated 5 / 5 stars

holy...

thats was.....without a doubt....the BEST EPISODE I HAVE EVER SEEN IN MY LIFE!!!!!!!!!!!!!!! this would make a great TV series!



KageRyu798KageRyu798

Rated 5 / 5 stars

Yet another AWESOME work.

I have an urge to just sound like one of those screaming fans, "OMG AWESOME DIS IS TEH BEST ZOMG YOU FREAKIN' ROCK!!!!!!!!ONEONE111"

But I respect you more than that, so how 'bout a serious review?
GRAPHICS: Not only the best sprites around, and although I preferred the Yoshi's Island Yoshi sprites and the Wario Land 4 Wario sprites, the ones you used fit much better. The custom edits were just pure awesome, and I see that it takes time and effort to customize them so well!
STYLE: DBZ owns. You finally finished, after 5 episodes, getting rid of all the backstories, so that all the action was focused here!
SOUND: I don't think I even recognized most of the music, yet they still fit so well, were great to listen too, and the sound effects rock, as always--I give that a 9,000+/10 ^^
VIOLENCE: LOVED IT. Kinda sad you took out the Koopa Bros. & Axem Rangers X, but hey, not everyone lives like Yoshi did vs. Mecha Sonic!
INTERACTIVITY: Play Button=1, Scene Select & Credits=2, Text Buttons=2, manuvering through credits=2. INTERACTIVITY=7
HUMOR: I'm gonna have to watch that again, cuz I was trying to watch Shadow & Mecha fight . . . but I was too busy laughing at the others roll down the hill! Waluigi Inner Tube=+$9,000

OVERALL: I am extremely hypercritical, but I love DBZ, and you were damn near getting straight tens (pay no attention to interactivity; it's a movie). I just liked the action more than the humor. And you STILL got a 10, and from me of all ppl. Anybody who gives this less than a 10 doesn't like more than 1 of these things: DBZ, Mario, Sonic, Flash films. I don't even know much about the world of Sonic, and I still love this! 5/5

Oh yeah, You'll hear from me about how awesome this is on DA as well; I'm the guy that drew the Super DA Buddehs Melee pic ^^