Be a Supporter!

Pass the lightsaber

rated 3.37 / 5 stars
Share Links:

Credits & Info

Jun 20, 2005 | 5:31 PM EDT

If you liked this, check these out!

Plenty more like this here!

  • NG Collabs
    NG Collabs Multi-Author Newgrounds Collaborations!
  • Star Wars
    Star Wars A long time ago in a galaxy far, far away....

Author Comments

****UPDATE 5/20 - fixed some problems, Front page! thanks everyone!****

This collab came together almost 3 weeks ago. The idea is that one person finds the lightsaber, uses it however they

wish, and then pass it on to the next person, until eventually it breaks.

Many talented artists took part in this, in total about 14, most of which aren't very well known but hopefully in this

collab, people will notice their great potential.

I'm glad everything turned out good, we've had our share of good times and bad times, but in the end its come down to this.

-- ConAir

All of use have worked really hard to make this and although we had some fights we have pulled it together and brought this

to you. I hope to work with some of these people some other time it has been a pleasure. I would also like to take the

oppotunity to thanks that special someone out there... They know who they are! Oh yeah and I LOVE NEWGROUNDS!

-- Ninja-chicken

Haha, Great god! 3 weeks!
Wow this has been a cool experience. I never though of something like this to turn out so great. We did have some ruffles

and fights in the bigging, but when we got down to bussiness it worked out great! This has been a fun collab and hope to do

it again soon!

-- Tiny brad

I was animating some lightsaber stuff when I thought of this collab. I thought it was an OK idea so I put it on the BBS.

Little did I know that all of these awesome authors would come and join. This collab took alot of work to finish. Whether

it was messed up internet connections or screwed up computers We still got through it and spawned a great collab. Enjoy.

-- Duffboy

well here it is after a lot of hard work from various artists. Big up to Conair and Ninja chicken for sortin this shiz out.

Big up to many others involved too. I didnt have much to do with this part from my short anim with Y-fronts (always) so

respect to the main guys involved. Enjoy

-- b3hehehe

Thanks for watching!



Rated 5 / 5 stars


No bleeding when chopped.... lol it's called saving money.
No blood, less production costs


Rated 5 / 5 stars


omg, that was the best fash movie i ever seen

ConAir responds:



Rated 5 / 5 stars

NO NO NO it's over

That was greatness in flash form that was great

People find this review helpful!


Rated 5 / 5 stars


i dont know how people dont like this, it's just like those PSP commercials. vrey good ins't it wierd taht you can raed how i am writnig?


Rated 5 / 5 stars

Bloody awesome d000000d

holy shit that is da best thing EVER!!!!
its so great and i love the ''conair'' animation, it kiks ass i'd absolutly love to see more of his.
but overall they all kiked ass and were all nicely done
lol and the vader animation was piss funny i loved it lol.

am gonna try to practice more with my animations to see if i can become more like u guys (unlikely lol) plz make another collab

Sean R