Be a Supporter!

ListenPledge

  • 612 Views
  • 14 Replies
New Topic Respond to this Topic
Buoy
Buoy
  • Member since: May. 18, 2006
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 40
Musician
ListenPledge 2012-10-06 14:48:51 Reply

If you connect your SoundCloud account to this thing, you get paired up with another user and you both pledge to listen to each other's track and give feedback.

and that's neat.

http://listenpledge.com/

mchamberlin
mchamberlin
  • Member since: Jul. 24, 2012
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 01
Musician
Response to ListenPledge 2012-10-06 14:53:24 Reply

At 10/6/12 02:48 PM, Buoy wrote: If you connect your SoundCloud account to this thing, you get paired up with another user and you both pledge to listen to each other's track and give feedback.

and that's neat.

http://listenpledge.com/

That's actually a cool idea. Any idea how many people use it?

Buoy
Buoy
  • Member since: May. 18, 2006
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 40
Musician
Response to ListenPledge 2012-10-06 14:54:47 Reply

omg hi hahaha

ListenPledge

SineRider
SineRider
  • Member since: Apr. 21, 2006
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 18
Musician
Response to ListenPledge 2012-10-06 14:56:10 Reply

At 10/6/12 02:54 PM, Buoy wrote: omg hi hahaha

hahaha I just saw, good thing it's one of your songs I didn't listen to yet D:

Buoy
Buoy
  • Member since: May. 18, 2006
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 40
Musician
Response to ListenPledge 2012-10-06 15:07:43 Reply

At 10/6/12 02:53 PM, mchamberlin wrote: That's actually a cool idea. Any idea how many people use it?

It's pretty new I think. But pairings happen pretty fast so a bunch. I don't know if my encounter with SineRider was a freaky coincidence or what.

In any case, this is one of the sites where more users is 100% a good thing. The problem with most of these things is that you're more likely to get buried in the ocean of music as the user base grows larger. But the pairing system avoids that problem entirely and beautifully if you think about it.

so sign the fuck up and promote it
jpbear
jpbear
  • Member since: Apr. 24, 2010
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 03
Blank Slate
Response to ListenPledge 2012-10-06 15:22:51 Reply

what a nice website

jpbear
jpbear
  • Member since: Apr. 24, 2010
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 03
Blank Slate
Response to ListenPledge 2012-10-06 15:32:45 Reply

well the first song i got to review was complete shit,

had to write a pretty harsh review oh well.

DivoFST
DivoFST
  • Member since: Jun. 25, 2010
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 16
Musician
Response to ListenPledge 2012-10-06 15:59:00 Reply

Wow this sounds great!! Gonna try it!


No mather how good you are sometime, somewhere, somehow...
Someone will blow your mind and make feel a beginner again..

BBS Signature
jpbear
jpbear
  • Member since: Apr. 24, 2010
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 03
Blank Slate
Response to ListenPledge 2012-10-06 16:05:58 Reply

well ive reviewed 3 submissions,

as expected its just people wanting comments to make their song look better with people not interested in receiving or giving real feedback and reviews.

Ive opted to write good length paragraphswith real substance while all my reviewers just left me half sentence "cool song!" on my track.

fuck this

DivoFST
DivoFST
  • Member since: Jun. 25, 2010
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 16
Musician
Response to ListenPledge 2012-10-06 16:10:03 Reply

Ive opted to write good length paragraphswith real substance while all my reviewers just left me half sentence "cool song!" on my track.

Jesus that sucks...


No mather how good you are sometime, somewhere, somehow...
Someone will blow your mind and make feel a beginner again..

BBS Signature
Buoy
Buoy
  • Member since: May. 18, 2006
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 40
Musician
Response to ListenPledge 2012-10-06 16:13:58 Reply

At 10/6/12 04:05 PM, jpbear wrote: well ive reviewed 3 submissions,

as expected its just people wanting comments to make their song look better with people not interested in receiving or giving real feedback and reviews.

Ive opted to write good length paragraphswith real substance while all my reviewers just left me half sentence "cool song!" on my track.

fuck this

All mine have been a few sentences so it's a bit of luck. The soundcloud format doesn't really work quite as well for indepth reviews I think. I enjoy the 'bulkier song stats' and 'discover new music' aspects of it just as much as the criticism giving tbh

and sorry about the one I just left on yours but I've already given all the criticism i had on skype ;_;
jpbear
jpbear
  • Member since: Apr. 24, 2010
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 03
Blank Slate
Response to ListenPledge 2012-10-06 16:24:05 Reply

At 10/6/12 04:13 PM, Buoy wrote:
and sorry about the one I just left on yours but I've already given all the criticism i had on skype ;_;

its your song lololololoo

zelazon
zelazon
  • Member since: Oct. 2, 2008
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 02
Musician
Response to ListenPledge 2012-10-06 20:52:09 Reply

I just used it, and the song I got wasn't that great, but it's nice to be able to do reviews like this lol.

I hope I don't get the "cool song" review lol.

Syztm
Syztm
  • Member since: Jul. 28, 2009
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 01
Audiophile
Response to ListenPledge 2012-10-07 17:51:21 Reply

So yeah, the first track I got paired up with is one of the best songs I've heard in quite some time. Pretty cool.


New tune: Yag

zelazon
zelazon
  • Member since: Oct. 2, 2008
  • Offline.
Forum Stats
Member
Level 02
Musician
Response to ListenPledge 2012-10-07 20:00:51 Reply

At 10/7/12 05:51 PM, Syztm wrote: So yeah, the first track I got paired up with is one of the best songs I've heard in quite some time. Pretty cool.

Agreed... I've heard some pretty cool stuff myself...

Though I found myself paired with someone whom was pretentious and spoke arrogantly about how the dissonance of the harmonies of their orchestra was due to it actually being recorded and read by sight reading... I should have commented "well, tell the people in your orchestra to learn how to read music better lol".

But, it's been good overall to hear feedback on a song I want people to hear.