Be a Supporter!

MegaSphere ft. steelside - Crazy

Download this song! Lights Expand Collapse

Credits & Info

Uploaded
Aug 25, 2017 | 9:53 AM EDT
File Info
Song
11 MB
4 min 50 sec
Score
4.33 / 5.00

Related Content

Licensing Terms

Please contact me if you would like to use this in a project. We can discuss the details.

Score:
Rated 4.33 / 5 stars
Plays & Downloads:
1,967 Plays | 23 Downloads
Share Links:
Genres:
Hip Hop, Rap, R&B - Hip Hop - Modern
Tags:
trap
pop
futurebass
2017

Author Comments

https://megasphere.bandcamp.com/album/megasphere-ft-steelside-crazy
https://www.youtube.com/watch?v=xuJdeC2OSTQ
F min, 160BPM
Credits:
Lyrics, vocals and piano by steelside
Production by MegaSphere

https://soundcloud.com/steelsidemusic
https://soundcloud.com/megasphere

Lyrics:
[verse 1]
Why ya gotta ask me if I'll stay again?
Ya know I'll never leave you alone.
If God had the words he'd stay so quiet then.
'Cause even he can't make this damn angel moan.

A slave to your lust, addicted to my touch and I know
And I know you love it.
Take a hit, take a sip, I don't really give a shit
If it makes it easier to want it.

'Cause as long as we're alone, I'll make sure that we get home
'Cause I know, yeah I know, yeah I know.

[prechorus]
But ya tell me to hate you and I can't.
Then ya tell me to unleash and I can't.
'Cause this beast ain't one you wanna see, ya tell me good, I wanna cry I wanna bleed.
Ya tell me fuck me like you hate me, I'll do whatever you want.

[chorus]
Damn girl, damn girl you're crazier than I thought you were.
Damn girl, damn girl you're crazier than I thought you were.
Talking 'bout out lives and our futures, girl you can't be real I shoulda told her
Damn girl, damn girl you're crazier than I thought you were.
But I like it though.

Reviews


MithyxSoundsMithyxSounds

Rated 4.5 / 5 stars

Solid track all around! I very much enjoyed it.

I noticed that you asked ganon95 what kept it from a 5/5, so to be helpful, I'll include why I gave this 4.5/5 instead of 5/5.

4.5/5 would go to a track that did everything in a fantastic way. The execution was amazing, the mixing is great, and the track is generally pleasant and enjoyable to listen to. (by the way, 4.5/5 is still really good and is basically perfect in every aspect, or damn near close.)

5/5 is when the track is extremely memorable for one reason or another. Maybe the chords, or the melody. The last half star is mostly based on my opinion of whether or not I feel it's memorable. For a track to get 5/5, it needs to have the level of 5/5, but it needs to be something I will remember and come back to and listen to again.



LjndLjnd

Rated 5 / 5 stars

This is Super Good man! Absolutely Beautiful Production and Those Vocals are magnificent!



ganon95ganon95

Rated 4.5 / 5 stars

I don't usually listen to this type of music as I prefer songs with no lyrics so this review will mostly be from a production point of view.

The Piano part at the start feels a bit empty, could use some sound effects or synths to fill in the empty space. It does pick up a bit when the drums come in though.

The drums work great but, personally, I feel they are very light on bass...but that is more personal opinion as I like bassy kicks. however, for this song I feel it works best to have it as is as its a very light mix overall.

The mixing is well done all the sound levels are fitting with the overall tone. no sounds really stand out in a negative way.

It's a well produced song, lyrics fit well and everything sounds right.


MegaSphere responds:

About the solo piano intro. I wanted it to sound natural first before the rest of the instruments come in so no wooshy effects and stuff like that. I could have added foley and ambience but I decided against it and took the 'less is more' approach.

I don't get what you mean by the drums being "very light on bass". Are you referring to the snare and hihats not having any bass? (They aren't supposed to). In the drop, the kick has plenty of bass if that's what you mean. There is a sub bass that appears at 1:12, maybe you can't hear it on your speakers/headphones?

I'm also curious what's missing from the track which would've earned it a full 5/5 stars.

Thanks for your review!


KelpalotsKelpalots

Rated 5 / 5 stars

Very well produced. Very interesting lyrics. Keeps me on my toes, musically and lyrically. Nice. I feel it. Nice feels. :3



AdjeyeAdjeye

Rated 5 / 5 stars

This is cool bruh, goodluck getting this frontpaged ;) I think it deserves to be!


People find this review helpful!