Be a Supporter!

Credits & Info

Date
10/29/2006
File Info
Song
2.3 MB
2 min 33 sec
Score
3.57 / 5.00

Licensing Terms

Attribution:
You must give credit to the artist.
Noncommercial:
You may not use this work for commercial purposes unless you make specific arrangements with the artist.
Share Alike:
If you alter, transform, or build upon this image, you may distribute the resulting creation only under a license identical to this one.
Score:
Rated 3.57 / 5 stars
Plays & Downloads:
967 Plays | 313 Downloads
Share Links:
Genres:
Easy Listening - Classical
Tags:
None

Author Comments

My contest submission to this month's MAC. The lyrics and vocals were done by Bad_Man.

Reviews


EternalreichEternalreich

Rated 5 / 5 stars April 12, 2008

holy fuck its so gay that its awesome

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ive heard it all now

nice job on this shit


speedmetalmessiah responds:

Hahaha, yeah, quite unexpected isn't it? I would have never of written it if it wasn't for a competition.


boromirblitzboromirblitz

Rated 5 / 5 stars January 29, 2008

Unexpected. Nice.

A christmas song? Haha - I'm positively shocked. Big applause for the Bad_Man.


speedmetalmessiah responds:

Hahaha, yeah, quite surprising. The reason I wrote it was for a competition here a long time ago. Big applause to Badman indeed.


IceDragonXIceDragonX

Rated 4 / 5 stars November 22, 2006

FEED YOUR HEAD! :D

Hey man,

BACK for another review! So here is my opinion of the work:

I wasn't exactly fond of the beginning piano loop, it seems you only changed one or two notes at the end each time. I liked the vocals on this becuase, it reminds me a LOT of Fear and Loathing in Las Vegas for some reason. Maybe its the mix and tone of the voice that reminds me of 'White Rabbit.' I know that song has nothing to do with christmas, but still a great song. I kind of liked the drowned sound, its very...vintage? LOL. Can I use that word? I liked the rest of the song actually. I just am not fond of the beginning piano loop...it could have been a bit more creative. Also the mixing could have been sharper in a few places.

Otherwise, nice effort!


speedmetalmessiah responds:

The beginning was just running through the D and E major scales. It actually started from what I play on my brother's keyboard when I'm reading something. I always arpeggiate the D and E major chords. Then I just tried to give it a Christmas sound. I liked the beginning but hey not everybody has the same taste.

I'm not sure if I've heard that tune you mentioned but the name does ring a bell.

Haha vintage yeah you could use that to describe it I guess. I wish I had mixed this a bit better but I was just so damn tired of listening to this song. I literally had close to thirty different mixes of this. I might remake it though since I am getting a Yamaha DGX-203 keyboard for Christmas. Well thanks for the great review I'm glad you liked the song for the most part haha.


BlackPlasticBlackPlastic

Rated 5 / 5 stars November 10, 2006

((VOTED 5))

Awsome song dude. Now this is what I want to be listening to on christams. This really strayed far from your normal music but I see you did put in a little slow guitar solo. And was that you on the vocals because if it was I suggest not to do it again. Mostly because your voice cracked on high notes. But you got my 5 and my download. Good job.


speedmetalmessiah responds:

hey man thanks a lot for the review. Nope the singer wasn't me it was Bad_Man_Incorporated and he was just coming off of a cold so his voice wasn't in it's best shape. I had a lot of fun trying something different.

Thanks again for the review,vote and download.


WinTangWinTang

Rated 4 / 5 stars November 9, 2006

Hello.

WinTang is pleased to inform you that his MAC review is ready to be read right here: http://www.newgrounds.com/bbs/topic.php?id=583031&page=14


speedmetalmessiah responds:

Yeah man I've read it and I must say thanks. It was a great review. Thanks again I'm glad you liked it.