Be a Supporter!

HDC: Teqneek vs WarSpawn

Download this song! Lights Expand Collapse

Credits & Info

Date
11/08/2012
File Info
Song
7 MB
3 min 5 sec
Score
1.04 / 5.00

Related Content

Licensing Terms

Attribution:
You must give credit to the artist.
Noncommercial:
You may not use this work for commercial purposes unless you make specific arrangements with the artist.
Share Alike:
If you alter, transform, or build upon this image, you may distribute the resulting creation only under a license identical to this one.
Score:
Rated 1.04 / 5 stars
Plays & Downloads:
3,450 Plays | 98 Downloads
Share Links:
Genres:
Hip Hop, Rap, R&B - Hip Hop - Modern
Tags:
None

Author Comments

HDC Presents: Teqneek vs WarSpawn! Teqneek won 9 to 8, but express your opinion if ya want. Props to Teqneek on the close battle!

.

Order of appearance:
Verse 1: Teq
Verse 2: WarSpawn
Verse 3: Teqneek
Verse 4: WarSpawn
.

Props to Grime Buzz for the beat! Check his page here: http://www.youtube.com/us er/GrimeBuzz

Reviews


DocterCerebroDocterCerebro

Rated 5 / 5 stars November 13, 2012

Teq v1
+Nice Beat choice
+Loved the entrance
+pretty solid verse
+loved the humor
+nice flow change up
+"If you had a super hero name, then it would be bitch man"
+"your music makes me wanna slam my dick on a car door"

WS v1
+Good Nimbus punch "minus the flow, bars, and the crowd that would listen"
+Good catch on the fact that Teq talked about dicks a lot. I didn't even notice
+Nice Larping flip
+Loved the exit, but I couldn't catch it all, honestly

Teq v2
+Crazy rhymes and multis. Too many to name
+Loved the versatile flow
+"Your last four bars ran indecipherable bullshit" -somewhat true lol
+"power outage how conveniunntt" this bar sounded sick and was on point

WS v2
+"It's great you couldn't understand my last four lines, when you pointed out the one about the tech nine" Dammmm this shit is true
+Great closer. "you challenge good rappers, but you're not beatin em"

Teq
+Flowed and delivered better
+Had humor
+Better mic presence
+Combination of many elements

WS
+Stronger punches
+Stronger flips
+More personal

This battle could go either way. Both of yall should pat yallselves on the back. I went back and fourth on this. At many points I wanted to vote for one of you, then I wanted to vote for the other. That's why I gave this like 50 listens. I'm even listening as I write this review to back up my vote.

Thought about it long and hard. Wasn't going to vote, but since it's so close, I want my voice heard. I gotta go with Spawn on this one cuz he had more relevance and harder punches. Loved teq's flow though. But yeah, WS flipped about everything teq said except the poweroutage line. Whereas, teq didn't attempt to flip much. Teq was more creative, but most of his bars could have been said to anyone. I can elaborate more if anyone has any questions, but I'm done for now.
WS ftw
DC


People find this review helpful!
HDC responds:

WS -8 Teq -8


MickeyMaoMickeyMao

Rated 5 / 5 stars November 9, 2012

Teqneek: Awesome bouncy flow with intricate schemes. Content was precise and relevant. Some forced rhymes... "Bitch-man", meh. the emphysema/medina/fema/ flow was neat, but the "convenient" sounded kinda bleh...
Warspawn: Superb rebuttals, connected content throughout verses and nice wordplay. A few clarity issues, but the lines were catchable after another listen. The flip on breathing with inhaling helium was great.

close battle.
Teq, points for flow/energy and complexity of rhymes schemes= 2
Spawn, points for wordplay, rebuttals and efficient shots= 3

I gotta give this one to Warspawn by a squid cunt hair.


HDC responds:

WS -2 Teq -1


AoKoMoAoKoMo

Rated 5 / 5 stars November 9, 2012

Flow: Teq by far it was like spawn completely said screw trying which really hurt him cause ive pretty much thought up until this track he was on point with flowing just sounded like he was rushing through his verses
Punches: id say tie but teq consistently brought more maybe filerish but still close for that category
Mic Presence: both had great presence but teq was able to pull off the more impressive rhyme schemes while still maintaining a clarity although both seemed to slur at some point Teq just had it overall he was able to speed up his flow while maintaining excellent flow with the beat where as spawn was rushing through but had the more aggressive flow
Overall: it seemed to me Teq came why more prepared where as spwan just didnt bring his A game flow he was off beat consistently through out the beat and he seemed to be the one trying to retaliate more where as teq kept composed through the beat never losing the flow on the beat i think Teq is one of the most under rated battle rappers up here and people keep refereeing to his old stuff to get insight when thats a huge mistake thats old Teq and spawn battled new Teq and got his streak snapped
Winner: Teq


HDC responds:

WS -2 Teq -2


FlowIntoEpicFlowIntoEpic

Rated 5 / 5 stars November 10, 2012

Hey! War got into a battle with a serious opponent! Also love the beat. And just kidding. Props to Mao and Wolfie.

Teqneek's lines part 1:

garbage and fraudulent fuck/actually suck - +
tackle this assclown/milkdud and still beat your ass down - ++
dick in the quicksand/superhero name then it would be Bitch Man/dick fan/Mick's hand - +++
leave it at that/beaten that ass/asthma attack/suck as a human your music is whack - +
totem pole/natural (prick?)/simple bitch - 0
bars for/car door - +
rap class/larping with gasmasq - ++

War-Spawn's lines part 2:

sounds just like nimbus minus the flow bars and crowd that would listen - ++
don't mean you can spit/lemme show you how this novel get graphic - +
nuttin but a gimmick/so much someone think that you're fixin - +
asthma cuz I smoke chumps like you/runnin thru this whole crew - ++
milkdud that'd be an improvement/doesn't have me movin - ++
more real than you/ more skill than you/more ill than you - +
techinical with the teq nine/how can teq shine/protect nine of you pussy lines to the teq (rhyme?)/toward my architect rhymes/wreck rhymes - ++

Teqneek's lines part 2:

just a fool quit/full clip/indecipherable bullshit/retire you from music - ++
slow your breathin down a little bit/little shit/little bitch wit a uterus - +
i can stress that (nothin truth??)/(what I'm gonna do?)/I'm better than you at every fuckin thing/never gonna stop me dude - +
emphysema/rich medina/call in fema/how convenient - ++
knock your own self out/address that now/dick so much/what the fuck you suck - +

War-Spawn lines part 2:

filler was truly amazing/cuz you can't say it - 0
last four lines/bout the teq nine - 0
yo its you dummy/you could do ta me - +
what you do/know that they're true - ++
bite from big pun then bitch about gun talk/capital punishment prove that you a fraud - +
usin john dean to (shunt?) cuz you a flop/really dawg stop - ++
general G/lyrically better than me/stop inhalin helium/not beatin em - +

Total for Teqneek: +17, one 0
Total for War-Spawn: +18, two 0's

Better flow: War-Spawn, +
Better delivery: Teqneek, +
Better wordplay: War-Spawn, +
Better closes: Teqneek, +

Total - Teqneek +19, War-Spawn +20

Super close battle, watch the filler boys, do your research and don't be afraid to get at it.


HDC responds:

WS -4 Teq -2


AxTekkAxTekk

Rated 5 / 5 stars November 8, 2012

WOOP WOOP TEQ V SPAWN

You both brought your A Game, so let me break this down:

- Teq brought comedy in massive doses.
- Teq had better flows imo, but doubling every line made it sound weaker whereas Spawn had less creative but stronger flows. Tie.
- Style wise, Teq sounded more cosy and consistent, WarSpawn had that Immortal Technique anger that shone through all his lines. Tie again.
- Content wise, I think Spawn really shone through with relevant shots at every thing you could pick up about Teq without reiterating Flex.
- Scheme wise, Teq was more creative although Spawn's last 4 in his first verse were killer.
- In terms of closers and openers and generic presence I think Spawn sounded more aggressive.
- Punch wise, I think Teq took it. His follow-up rhymes were less aggressive and just had that "ooooh" factor.

I'd give this to Spawn, it just sounded like he won in terms of content and flow. However, without Teq this battle wouldn't be what it was. He made this GREAT to listen to, lulz factor, hilarious schemes, stacked punchlines you name it.

Teq- work on getting confident without the doubles. Your singles sound better (although everyone hates listening to themselves flowing singles). Also maybe work on an aggressive side to the style.

Spawn- work on punches, work on stronger follow ups (although "really? dog stop." was too good).

SPAWN: 4 - 0


HDC responds:

WS -1 Teq -0