Be a Supporter!

Credits & Info

Date
02/23/2012
File Info
Song
9.4 MB
4 min 6 sec
Score
4.58 / 5.00

Related Content

Licensing Terms

Attribution:
You must give credit to the artist.
Noncommercial:
You may not use this work for commercial purposes unless you make specific arrangements with the artist.
Share Alike:
If you alter, transform, or build upon this image, you may distribute the resulting creation only under a license identical to this one.
Score:
Rated 4.58 / 5 stars
Plays & Downloads:
5,088 Plays | 388 Downloads
Share Links:
Genres:
Electronic - House
Tags:
house
soul
progressive
durn

Author Comments

Well hello there!

I think y'all are gonna like this. This is the first tune I've made where I've not quantized a single thing. Every melodic track was performed/recorded live without even a touch of the Q-stick. It definitely helped lend a nice groove to the song.

The track starts off as progressive house (more classic than modern) and at the half-way point makes a switch to 8-bit soul house. I call it that because it's an 8-bit synth but damn, it's got soul! :D

Like all my music, this was made entirely in Propellerhead's Reason 6. I created my own combinator for the bassy/washy synth (with all the effects on it) so I could have more hands-on control of when/what effect got triggered to continue with the live feel of the song.

I've tried to listen to this on as many different types of speakers as I could and I think/hope I've corrected my usual high-frequency issues but please do let me know. :) I'd love to know what it sounds like in a car too! I keep missing my chance, damn downtown living!

As usual, please rate / review / enjoy! :)

Reviews


ID-NID-N

Rated 5 / 5 stars

this is durnotake

come back from work
get whiskey from board
seat on sofa
press play

and let the girls dance



doom45doom45

Rated 5 / 5 stars

Awesome track, my dude. I don't really get all in depth in review. Either I love it, like it or don't care for it. You've always been a cool guy to me and that goes a long way in my book. Keep up that great work. (^_^)


durn responds:

Haha, thanks doom. :D


TheKeyboardGuyTheKeyboardGuy

Rated 4.5 / 5 stars

This is really cool! I've never heard something quite like this before. I especially like that clap and the 8-bit lead (especially those chords after the halfway mark). However, I think that the 3rd chord in the progression should be (in some places) just a straight up major chord (as opposed to a major 7th chord).

But damn, this is good.


durn responds:

Thanks TKG. :) You're right about those chords, I'm too lazy to go back and fix now though. ;)


DeadRewindDeadRewind

Rated 4 / 5 stars

I think the beginning was a little rough because that hat is a little sharp me. d:
But as it progressed it gradually got better. I love the synths in this, what VST do you use for that?
Haha, and it looks like my song and your song are battling for first on most popular.. >:D


durn responds:

Aye, should've started at a lower volume, may yet still! No VSTs were used, just some of the synths in Reason. And I dunno what most popular list you're lookin' at but you definitely bumped me outta top 4, ya jerk! ;) Thanks for the review, Detious.


DJ-HecticDJ-Hectic

Rated 5 / 5 stars

Holy shit this is GREAT. Love the vibe present here, and the lack of quantization definitely helped the groove. Also, that simple, syncopated bass really keeps it flowing at a chilled pace throughout. Nice instruments, great chord progressions, and overall very well mixed. One of my most pleasurable head-bobbing experiences ever, keep it up dood!


durn responds:

Haha, thanks man. I'm very appreciative of the jamming I get to do with friends, as I find it helps build groove & rhythm more than playing solo. Glad to see you noticed the extra work I put into mastering on this one. :)