Be a Supporter!

Got To Be A Way [7000]

Download this song! Lights Expand Collapse

Credits & Info

Date
12/29/2011
File Info
Song
5.1 MB
2 min 15 sec
Score
4.34 / 5.00

Related Content

Licensing Terms

Attribution:
You must give credit to the artist.
Noncommercial:
You may not use this work for commercial purposes unless you make specific arrangements with the artist.
Share Alike:
If you alter, transform, or build upon this image, you may distribute the resulting creation only under a license identical to this one.
Score:
Rated 4.34 / 5 stars
Plays & Downloads:
5,199 Plays | 390 Downloads
Share Links:
Genres:
Hip Hop, Rap, R&B - Hip Hop - Olskool
Tags:
None

Author Comments

Once again it's been a long time NG. But forget all that...

This time I tried to keep it real smooth and sexy. A lot of reverb and bass in this one.

Make sure you wear headphones or have good speakers or you won't do this beat justice.

Don't have much else to say. Enjoy y'all!

Plz rate and review. Constructive criticism is much appreciated! Peace.

MODIFICATIONS (If you can't hear them clear your cache or just download the file) :
- Upped the quality to 320kbps
-Amplified the beat overall
-Turned down the tone of the kick to soften its impact
-Different 808 kick that fades out instead of cutting
- Added some bass notes here and there
-The echo before the transition was bugging me so I fixed it to be more on-beat

Reviews


richja223richja223

Rated 5 / 5 stars

awesome

just is really good man. newgrounds music is basically shit. this is 100% legit


Sirhc7000 responds:

ahhaha not all of it. Seriously, there are some really talented people on here (especially in the Ol Skool Hip-Hop Sections), you should search em out. ...I do admit though, you have to go through a lot of "crap" to find them though.

Thanks for the review yo


PoyzenJamPoyzenJam

Rated 5 / 5 stars

Nice dude

I love those occasional 2 horn blasts. The song changes up really nicely too, and a very nice sample! I'ma download this fasho.
again, those samples are sick
-Fayde


Sirhc7000 responds:

Thanks Bro!! I appreciate the feedback. Peace!


DJDureagonDJDureagon

Rated 5 / 5 stars

your drums are masterful

I wish i could acheive this simplicity. I find that whenever i seek out a track to make things never go as planned. I think it comes witht he territory. Anyways, this track is everyhting i love about chill hip hop. Even the higher energy portion is chill enough to fit in perfectly. I kinda wish it lasted longer in the end but its fine the way it is. Ahhhh coffee.


People find this review helpful!
Sirhc7000 responds:

Fun Fact: This track was actually the result of a failed flipping of this sample. I originally sampled another part of this song and was trying to make a high energy track with a lot of 808 thumps along with normal kicks. I decided it was garbage but I incorporated some of that into this version of the beat that is smooth but is also bassy. So in response to things never going as planned, I'd def agree with you on that. Sampling is a funny thing like that...you never really know what your outcome will be once you start playing around, because you always find something new in there.

But anyway thanks for the review son. I'm glad you digg the track. I'm watching your stuff as well. You're def up high on my favorites list, man.

EDIT: In response to your review response. I have been mad busy/lazy these past few months because of school and work. Plus I had a major "producer's block" but in 2012 I'll def try to submit as much (or even more) as I did in 2010 and 2009 fasho. That's a promise.


DoskoDosko

Rated 4.5 / 5 stars

The chillest groove I've heard all week.

And I'm not just saying that. The only reason I'm giving a 9 and not a 10 is because I'm sad that it's a little short. Something this good needs more time to be enjoyed. Also, just like P-Balla said, I really dug the transition at 1:32. However, the space in between seems a little empty after the first 15 seconds until that transition. Sort of makes me wish the space in between was as catchy as the transition, but that doesn't discredit the rest of this amazing song.

Definitely one of my favorites of the week, possibly the month. Good stuff, man.


People find this review helpful!
Sirhc7000 responds:

Wow, awesome review. You hit the issue I had with the song dead on the nail. I did feel a little weird about the empty space before the transition....maybe I'll fix it tomorrow or something.

And yeah, I typically make my stuff short. Mostly because when I first started out people told me my songs were too LONG lol. I kinda like the condensed format though because it kinda keeps that "short and sweet" mentality without getting too repetitive.

Thanks for the great review yo!


P-BallaP-Balla

Rated 5 / 5 stars

Yo dawg

I'm about to pass out listening to this shit. So relaxing man. Perfect kinda jam to light up a blunt to and get lifted. I'm really diggin that transition at 1:32, very dope. I honestly can't come up with any criticism for this beat, because to me, this is perfection. Peace out.

- P.


People find this review helpful!
Sirhc7000 responds:

Thx man I seriously appreciate all your input and positive comments on my beats.

Keeps a brotha goin haha. Peace.