Be a Supporter!

PaNdOrA-Desperate Dreams(beta)

Download this song! Lights Expand Collapse

Credits & Info

Uploaded
May 31, 2005 | 9:53 PM EDT
File Info
Song
2.3 MB
2 min 0 sec
Score
3.36 / 5.00

Related Content

Heard in 1 Entry!


View all submissions featuring this audio file.

Licensing Terms

Please contact me if you would like to use this in a project. We can discuss the details.

Score:
Rated 3.36 / 5 stars
Plays & Downloads:
1,072 Plays | 337 Downloads
Share Links:
Genres:
Electronic - Trance
Tags:
None

Author Comments

an unfinished collab between me and B0UNC3

Reviews


SpatulasSpatulas

Rated 5 / 5 stars

Awesome

Wow, that's awesome! Can't wait to hear the full one!


Pandora-Tranquil responds:

lol thanks, unless i finish it by myself it wont be finished.


PERVOKPERVOK

Rated 4 / 5 stars

heh its been a while

well i kind of like it. i see that yer using those claps again...good kick, but try adding a closed hat on the kick,and plz do sumthing aboiut that bass...its too damned low. it almost sounds like an annoying rumble in the backround.
well really since im damned tired right now i cant really tell u n e thing else. besides telling to u to follow what u think would sound good. if u think the song is good, mostly other people will too. Just go with the flow and yer emotions. thats what makes artists truly great.

theblackhawk--_--


Pandora-Tranquil responds:

ok poet


MechZeroMechZero

Rated 3.5 / 5 stars

So-so

Eh, the notes were pretty good, but the percussion was just too...blandish. The whole quiet part I didn't really like either. It was OK though, dont get me wrong.


Pandora-Tranquil responds:

lol whatever its mainstream. ur right the drums are a lil bland. maybe if i get bored ill do something to them


Fuel2FireFuel2Fire

Rated 4 / 5 stars

Hm...

I finally have something I dislike from you guys. I don't like how you keep making that synth play, then drop and slowly fade in all the time. It actually seems like your using this to make the song sound a lil more diverse when it is really kinda... bland. Not a big lot changes to the feel of the song. I mean, I like the general feel of it... but it just seems played out.

I mean, I notice the differences but they aren't huge differences.. not enough to make me get into the song.

You need a whole new "main" synth or at least a second one on a close pattern to this. I think this would benefit from a really kool, low freq bass pad rather than those deep bass hits.
I think this would also sound really kool whith a really flowing and "trippy" sounding synth thats panning around really nicely for the really good 3D affect. You have a synth playing in the back that sound like it would do good it it were getting some serious panning.

Anyways I'm not really sure what you could do to this. You guy are both genious' and 2 of the top audio portal artists. I'm sure you can figure something out :p


Pandora-Tranquil responds:

well ill keep that in consideration, i actually did change the melody halfway, it stops and a whole different synth plays then it plays again (if u didnt hear) plus the whole synth changes at the end.

basically its B0UNC3's turn to do sumptin to the song, if he feels like it that is lol. (cuz right now u know all the crap that happened) so i will send it later.


JosephMcGregorJosephMcGregor

Rated 3.5 / 5 stars

Meh

This is pretty cool, good synth sounds and beat, not bad bass, my main criticism is that the chord structure has been used a billion times before, but there's no such thing as original music anymore... Also, the melody seems a little weak, but it def has good rythym so that is cool. I really love how at the 11th beat or so through the 4 bar chord loop you put in a kind of break in the drums and then pick up the beat again, that was well done, adds to the song nicely, also the harmonized melody is cool.


Pandora-Tranquil responds:

thanks, idk what u mean by no origionality in anything, but whatever i never do mainstream shit, EVERY other song i have sounds not even as close to mainstream as this, cuz iworked with B0UNC3 and he IS mainstream. I myself think it sounds good, its mostly his melody, but i broke it down and changed the synths around (and drums and filtering)