Be a Supporter!

-={DJ-PHX}=- Fiery Apocalypse

Download this song! Lights Expand Collapse

Credits & Info

Uploaded
Jun 8, 2009 | 7:45 AM EDT
File Info
Song
6.9 MB
3 min 1 sec
Score
4.15 / 5.00

Licensing Terms

Please contact me if you would like to use this in a project. We can discuss the details.

Score:
Rated 4.15 / 5 stars
Plays & Downloads:
1,156 Plays | 51 Downloads
Share Links:
Genres:
Electronic - Dance
Tags:
None

Author Comments

Been working on this one over 6 hours, I wanted to create something back in my older styles with some changes here and there. Please don't mind the long intro with the beat, I wanted to make it Dj friendly. ;)

Still I am not happy about this outcome, I will change it later I feel tired at the moment. :)
Please enjoy this dancy madness!

Do not forget to vote/review!!

-EDIT:

Fixed it, and slightly mixed it better.
The bass got fixed, it's allot crunchier now. I've used a limiter on the 1sth lead, so it doesn't overpowers just everything. Made the 1sth piano play cleaner, and got rid of the beat with it.
The BPM Got decreased with 5 so it's now 165bpm, sounds allot smoother now. Probably did some more but just tiny adjustments. Enjoy for now, see any flaws tell me I'll fix it. ;)

Reviews


BloodstainedNinjaBloodstainedNinja

Rated 4.5 / 5 stars

sorry it took me so long...

This is a great song and pretty fast, nice. great catchy intro got me sucked into the song. GREAT JOB!


unrealdark responds:

Yo bro no problem!
Thanks for reviewing it's appreciated!


CrakleCrakle

Rated 5 / 5 stars

Damn Ian...

The intro was amazing!!! love the bassline too! everything is awsome


unrealdark responds:

Thanks lol, your review is appreciated. ;)
All the 3 word a review need has been told: amazing/love/awesome. :D


fatrat454fatrat454

Rated 4 / 5 stars

Very good!

I do feel you should have more piano pieces in the song. Also, this would go great with a easy build up for an into. you made it start kicken first thing and it would be nice to be invited into the song with something softer rather then start being kicked right as I step on the front porch! Maybe that's just the mood I get when I listen to this song...

Overall, it does sound like your older styles! I'm going to start categorizing your song types if you keep up the familiars!! Thanks for the flash back, I needed that as a fresh reminder.

-Fatrat454


unrealdark responds:

You're right about that, I will change it if I have the time to do. Currently bussy with 2 collabs and 1 remix. Oh lol would be nice if you could categorise them, so you could see on what I've improved, or should change in the future.
Thanks for reviewing once more! :D


GraveyGravey

Rated 4.5 / 5 stars

Not Bad...

I'm not a trance or dance kinda guy. So in all honesty, this music does nothing for me. But I could so see this in some sort of side scrolling shooter game. Not a space shooter, but rather one where you are playing some mega-man type guy.

I love the piano break. Very nice there. I always love piano stuff, being a pianist myself it always warms my heart to hear such break in songs for piano solos. Although, I think the piano sounds a little too tinny for my taste.

The beats kinda annoy me, but that is a big reason why I'm not into this type of music. For the style you are going for though, you are right on.

4/5 and 9/10 overall. Nicely done here.

-Gravey-


People find this review helpful!
unrealdark responds:

Oh Yeah I forgot sorry! :O
I think I can manage to make the piano fuller and richer of sound, I'll do my best on it. The beat is quite fast so probably annoyable for all people who don't like that, it's oke you don't like it everyone got their own prefrences.
Thank you for the review, it's apreciated. ;)


PeckaPrimePeckaPrime

Rated 5 / 5 stars

I luv it man :3

5/5 definetely as it is.

I dunno man, it all kinnda sounded fresh to me for some reason, I know the fast bpm and the melody ain't gonna start a revolution, but I haven't heard something like this in a while, it's not some ordinairy generic trance or something.

You know for a moment I was like "damn this sounds like something I'd do" (im awesome), i was just.. impressed man. First thing that got me was the nicely done, and i mean really nice transitions.

Then was the melody, i havan't heard a melody of this type in a while, you know with a kind of switch back in the ending, so that came as refreshing at the moment. I like how you came in HARD with the melody after 1.40, I always like that kind of stuff.

Though after you bring that melody in, after let's say 1.50, there seem to be some unbalancing, maybe a little EQ work could fix that, seems to me like the melody is escaping a bit too far into the higher pitches, a little limiter there would probably do the trick.

Anyway, I really enjoyed this track man, and i don't just mean it was "good" or "nicely done" i mean i really enjoyed it and had a good time listening to it, downloaded it offcourse.

Have a beer, man.
I'll see you later.


People find this review helpful!
unrealdark responds:

Woo! Thanks man, you always cheer me up! ^^

Yeah this is slightly more diffrent than other styles so far, that's why I wanted to experiment on this track with the transitions and the fast beat per minute.

I'd love to see you doing something like this. :D (we know you're awesome :P)
Thanks, but these transitions are quite easy to make, altough you gotta know how to make them. ;P

Lol took me about 20min to make that melo incl pads/bass/etc, it's kind of fresh yeah energetic and still 'new' at the same time. I am glad you like this experimental style of mine! :)

Yeah at 1:50 I know what you mean, I thought maybe a second lead would be nice only it was too loud so I shortened it and cut it off. It's barely noticeable that it's there, but you can hear the diffrence. I'll change it or EQ it away as you say so. (I still gotta mix and master this one.) ;)

I am really glad you liked it, it makes me happy and motivates me to go on.
Really THANKS so much for this review, and I'll be sure to take a beer.

Take care man. ;)