Be a Supporter!

(8-Bit) Ghostbusters Theme

Download this song! Lights Expand Collapse

Credits & Info

Date
01/24/2009
File Info
Song
3.5 MB
3 min 51 sec
Score
4.46 / 5.00

Related Content

Heard in 1 Entry!


View all submissions featuring this audio file.

Licensing Terms

Attribution:
You must give credit to the artist.
Noncommercial:
You may not use this work for commercial purposes unless you make specific arrangements with the artist.
Share Alike:
If you alter, transform, or build upon this image, you may distribute the resulting creation only under a license identical to this one.
Score:
Rated 4.46 / 5 stars
Plays & Downloads:
14,663 Plays | 1,311 Downloads
Share Links:
Genres:
Electronic - Video Game
Tags:
None

Author Comments

EDIT: LOL This was number 1 for 10 minutes that's because everyone voted fives.

IMPORTANT: I will delete if it has been done before me on Newgrounds!

After looking around on Youtube to see what Ghostbusters on the C64 looked like I decided to make a 8-bit theme song. Looked like a hard game.

I deleted the sirens and the phone in the being that was kind of a ear-sore.

-------------------------
-------------------------
------------------LYRICS-
-------------------------
-------------------------
---------------
~Requested By Slntcobra
~Lyrics From Stlyrics

If there's something strange
in your neighborhood
Who ya gonna call?
GHOSTBUSTERS

If there's something weird
and it don't look good
Who ya gonna call?
GHOSTBUSTERS

I ain't afraid of no ghosts
I ain't afraid of no ghosts

If you're seeing things
running through your head
Who can ya call?
GHOSTBUSTERS

An invisible man
sleeping in your bed
Who ya gonna call?
GHOSTBUSTERS

I ain't afraid of no ghosts
I ain't afraid of no ghosts

Who ya gonna call?
GHOSTBUSTERS

If ya all alone
pick up the phone
and call
GHOSTBUSTERS

I ain't afraid of no ghosts
I here it likes the ghost
I ain't afraid of no ghost
Yeah Yeah Yeah Yeah

Who ya gonna call?
GHOSTBUSTERS

If you've had a dose of a
freaky ghost baby
Ya better call
GHOSTBUSTERS

Lemme tell ya something
Bustin' makes me feel good!

I ain't afraid of no ghosts
I ain't afraid of no ghosts

Don't get caught alone no no

GHOSTBUSTERS

When it comes through your door
Unless you just want some more
I think you better call
GHOSTBUSTERS

Who ya gonna call?
GHOSTBUSTERS

Who ya gonna call?
GHOSTBUSTERS

I think you better call
GHOSTBUSTERS

Who ya gonna call?
GHOSTBUSTERS

I can't hear you
Who ya gonna call?
GHOSTBUSTERS

Louder
GHOSTBUSTERS

Who ya gonna call?
GHOSTBUSTERS

Who can ya call?
GHOSTBUSTERS

Who ya gonna call?
GHOSTBUSTERS

Reviews


SilentCobraSilentCobra

Rated 5 / 5 stars March 11, 2009

SWEET!

I was vote number 69, how sexy is that?! All jokes aside, it would've been cooler if you had added the lyrics as well, other than that, kick ass.


tsunami334 responds:

lol, but "all jokes aside" real 8-bit does not have music and I think I will try to make a more 8-bit version and maybe try and take the lyrics from the original like you said. Thanks for the Review

EDIT: It sounded like the NES/GB version I'll be sure to stick with the way this one sounds when I lyrics

AND for the record It will be a long time before I can gather up the patachents to do that, but it will come.


Pretendo1Pretendo1

Rated 5 / 5 stars February 19, 2009

Better Sub.

The original GB game came on the nes. This should have been the song you hear over and over and over and over and over...........


tsunami334 responds:

Hahaha I just learend that it had only 1 song that must have been annoying thank you for the review


HeadCrabGaryHeadCrabGary

Rated 4 / 5 stars February 15, 2009

awesome, man

nothing really moves me quite like 8-bit tunes, and you sure have made a fine one.

It stays really true to the original. Kudos, on some great work.


tsunami334 responds:

thank you


RooflesHunterRooflesHunter

Rated 5 / 5 stars February 1, 2009

GODLY!

Dude, your work is by far the best i've heard yet in terms of this style of music. Don't stop doing what you're doing man! Hi-5 err thumbs up, whatever floats your boat :D


tsunami334 responds:

hahaha Hi-5 back to you thanks for the review


sumidiotdudesumidiotdude

Rated 5 / 5 stars January 31, 2009

Best movie theme song ever.

Thank you very much for recreating it. This should have been used instead of the crappy song used for the early Ghostbusters video games on the Nintendo. I liked the scrathing noise that played in the "who ya gonna call" part. I really like this because it makes me happy whenever I hear it. I think I'm going to go watch Ghostbusters right now. Keep up the great work!


People find this review helpful!
tsunami334 responds:

lol thanks glad to hear you like it and for that matter any one who left a review