Be a Supporter!

Credits & Info

Uploaded
Dec 5, 2008 | 10:31 AM EST
File Info
Loop
1.6 MB
1 min 47 sec
Score
4.10 / 5.00

Related Content

Licensing Terms

Please contact me if you would like to use this in a project. We can discuss the details.

Score:
Rated 4.10 / 5 stars
Plays & Downloads:
1,056 Plays | 116 Downloads
Share Links:
Genres:
Easy Listening - Classical
Tags:
None

Author Comments

The Peaceful Town - Sounding like a bit of an amateur RPG xD

NOTE: May have to turn speakers up - sorry but when I equalised it, it came out with that weird peak noise :(

Ok, sorry about the drums if you don't like them - but I was SO bored with the tune, as I had to hear it countless times cause stupid EWQLSO thought it would try and be clever, and fade in and out when it felt it wanted to.
I had to create 5 different string channels just so the program didn't try and ruin it again!
>> as you may have guessed I'm getting used to my new sequencer and software lol

But anyways, I added drums to try and keep the song interesting.SO listen through to the end!

Please enjoy!

Reviews


Ritz190Ritz190

Rated 4.5 / 5 stars

still good

although i felt the drums should have been more tribal like bongos or somthing but it's okay still. i'd suggest redoing the drums though.


People find this review helpful!
Zero123Music responds:

meh, the drums were merely because I was bored - this was still a play-around with the program I recently got at the time
If I ever redo this song I probably wouldn't have the drums at all, if I do have the drums I will definitely make them more tribal :)

cheers for the nine ritz^^


Assassin2Assassin2

Rated 5 / 5 stars

I really like this.

This is a really successful little mood, the drums are not what I'd expect but that may be a good thing in the end. I only played FF6 (which btw I can't find FF7 anywhere and anyway another story) point being, this is as fitting as what Uematsu wrote for his those villages. I hope your stuff is used in a brilliant movie or game or anything, and let it shine for what it's worth. And the drums are starting to become better the more I hear it, lol. A big 10.


Zero123Music responds:

Wow, BIG 10! thanks - the drums were only there to keep it interesting - in my opinion they don't go, but when I get EWQLSO Gold full I will add a big orchestra sound to it.

I use the same drums in my Conspiracy Menu Loop they sound much better. :D

thanks alot again assassin lol i'm still experimenting with this program!


SemaphoreSemaphore

Rated 5 / 5 stars

this is really good =)

I love such themes

at 0:53 I can imagine a great orchester set in you proven talent you should take the drums out and fill the backround up with more violins and maybe flutes =)

greetings Semaphore


Zero123Music responds:

yeah, to be honest more violins and a bigger orchestra and - erm.. what do I mean.. epic, spine shivering orchestra and maybe another tune?

Well, right now my software is limited, and few of the instruments ACTUALLY work plus the kind person who was helping me (Intero :D) I have lost contact with. Not my most able piece and I know exactly what you mean.

Proven talent! :D thanks. well i'm still 13. I can improve!

Greetings Zero, thankyou for sharing your thoughts and taking the time to review.