Be a Supporter!

Emotionless (remastered)

Download this song! Lights Expand Collapse

Credits & Info

Uploaded
Jan 15, 2008 | 8:09 PM EST
File Info
Song
3 MB
3 min 17 sec
Score
3.68 / 5.00

Related Content

Licensing Terms

Please contact me if you would like to use this in a project. We can discuss the details.

Score:
Rated 3.68 / 5 stars
Plays & Downloads:
1,794 Plays | 127 Downloads
Share Links:
Genres:
Hip Hop, Rap, R&B - Hip Hop - Modern
Tags:
None

Author Comments

Lyricism killing me, fucked up spiritually
You ain't feeling me cuz you ain't real to me
I can tell you a story, and you won't understand
I'm not blasting spots, cuz this one from an old man/
Shit is stupid crazy, cuz the man and his baby
on a bumby road, well.... probably ; maybe
Acting real shady cuz the way he feels lately
Is being betrayed, afraid, and scared to say these/
Words that he's chantin in front of himself.
Old man fuckin up again, not caring for his health.
His lady stressed cuz she's caring for their wealth.
The kid keeps calm, playing the cards he was dealt./
Ain't the 1st time, it was like this since the beginning.
Everyone was fucked without ever a chance of winning.
So people started sinning while the devil started grinning.
And you still dun understand the words I am spiting./
So now just envision the words and premonitions
Chemicals in the nose, who knows no superstition.
Fucked up again, turned his head to religion.
Cookin up the mix while the wife cookin in the kitchen./
So now she's always bitching cuz there's money missin
Little one stays shut, cuz he feels he's on a mission
Old man playin them again, left without a pot to piss in
He keeps it on the low, dun want to go to prison/
Again, pretends it's all in their vision.
Playin games, it ain't the same, cuz she's a witness.
She doesn't give him shit, he thinks she spoils riches.
She's just trynna help the old fool not to choose the sickness./
Now people say that they understand
Never had that figure, mother had to be the man.
But they dun know shit, cuz when that n***a fucks up
They can shrug it off, while that kid still fucked up./
Feel the pain twice as much, so he just gives up
Know there's no way around it, know they shit stuck.
Cuz the old man's ways, life she can't give up.
There even came a point when she had her wrist cut./
Kid refuses to stick up, so he follows education. &
The old man gets away cuz n***a got no probation.
People is stressed, there is no concentration.
Kid claims he couldn't give a shit like it's constipation./

Reviews


MexiKingzterMexiKingzter

Rated 5 / 5 stars

ORALE

ORALE ESTA CHINGON WEY.



TheMerelyHumanTheMerelyHuman

Rated 4 / 5 stars

Well done

The instrumental is a bit weak and could have been much more complementary to the well-written lyrics. The lyrics were delivered well and actually say something. You have slightly renewed my hope in rap.



JohnLithiumJohnLithium

Rated 4 / 5 stars

I dig this :)

Especially liked the lyrics and the way they are delivered. Perhaps the vocals are just a bit too forward in the mix (especially when you consider how awesome the melody of the song is), but that's just my opinion. Keep up the good work. :)
4/5 8/10



P-BallaP-Balla

Rated 3 / 5 stars

its aiite

man u might wana blow ya nose before u record ya rappin. haha no jus playin man, jus sounds a lil blocked nose-ish, kno wut im sayin. jus gotta work on gettin ya words clear n all that, but otherwise its pretty nice. keep it real~


People find this review helpful!
war-spawn responds:

I did have a clear nose when I did this. xD

I tried to keep a steady voice, but all the takes I took, I kept gettin emotional. This shit hits a sensitive subject. This is like my 3rd time recording this song, and this one is by far the clearest. Thanks for ya input.


passionboompassionboom

Rated 4 / 5 stars

lyrics..good

beat is crazy..lyrics are crazy..but ur flow gotta be fixed up...u go quik sumtimes ...slow others..overall good shyt


People find this review helpful!