Be a Supporter!

Deep Sea Spiny Dragon

View Full Size

Click on an icon to vote on this!

Credits & Info

Views
4,111
Score
4.44 / 5.00

Uploaded
Jul 3, 2009 | 11:33 AM EDT
Category
Other
File Info
1772 x 1280 px
JPG
200.7 kb
Tags
dragon
monster
sea
lizard

Share this submission?


Related Stuff

Licensing Terms

You are free to copy, distribute and transmit this work under the following conditions:

Attribution:
You must give credit to the artist.
Noncommercial:
You may not use this work for commercial purposes.
No Derivative Works:
You may not alter, transform, or build upon this work.

Author Comments

WELL I'M KINDA PROUD OF THIS. I sorta worked my little butt off on this one. I kinda hate that NG only lets you see it tiny or MASSIVE though. Damn you Newgrounds!

Reviews


FudgeMellowFudgeMellow

Rated 4 / 5 stars

cool colors fer a dragon!

the face is yet a gain dog looking. i swear you base them of a dog of some kind! but gives it a good head shape. this guy looks hungry the way the rib cage is more sharply defined. :( aww... i enjoy the highlights of dark blue & how the tips of the spines are yellow. looks good. i adore the little ear antenna thingamajigers! i really wish the spines continued down to the end of the tail but that's my personal preference with dragons. just sayin'. i really love this guy!


krumpingkatie responds:

Thanks bro. Yeah I don't know why they always come out as dog monsters. I've tried giving them shorter snouts and stuff, but I prefer how they look with longer, dog like muzzles and shit


JeremyLackingJeremyLacking

Rated 1.5 / 5 stars

Looks more like a dog corpse

Well the praportions on your sea creature are pretty stupid. Why does a sea ceature with such a slim lower torso suddenly have a broad chest as if it was a rib cage? Its a sea creature is it supposed to have lungs or gills?



goldensandinn1goldensandinn1

Rated 4.5 / 5 stars

:O

Thats coolio!!! :O :O



FloppyNekoFloppyNeko

Rated 5 / 5 stars

I love it!

I love the shape of his body and the way his back arches and the spines all stand on end, spikeybutt lol. He has cute little hands too :3



Dai-sanDai-san

Rated 3.5 / 5 stars

Pretty cool~

Not bad at all, though I think it could use a better background. I dunno, the one it has now is a bit bland. I like the design, especially the way the face looks for some reason. Nice job!


krumpingkatie responds:

Yeah the backgrounds that colour for dA since... yeah. Also i fail at backgrounds. One day.